A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Тулиголівський ліцей

Українська мова та література вчитель Грищенко Л.В.

Дата Тема Завдання
16.03.2020 Особливості композиції повісті "Шпага Славка Беркути". Написати твір - мініатюру "Без дружби життя не повноцінне", використавши приклади з повісті. Завдання 8, с.176

17.03.2020

укр.мова

Відокремлені означення.  параграф 32, вправа 324,329, скласти висловлювання "Обираємо здоровий спосіб життя", вживаючи відокремлені означення

18.03.2020

укр.мова

Створення висловлення - роздуму "Кого із сучасників я вважаю успішною людиною" з використанням відокремлених означень Повторити параграф 32, написати висловлення

20.03.2020

укр мова

Відокремлені прикладки.  параграф 33, вправа 336, 344, розібрати за будовою виділені слова, зробити синтаксичний розбір 5 -го речення, виконати завдання  https://learningapps.org/2539368

20.03.2020

укл.літ.

Роль батьків і вчителів у вихованні дітей. Повість Ніни Бічуї " Шпага Славка Беркути"

заповнити літературний паспорт повісті ,

Шпага Славка Беркути — психологічна повість Ніни Бічуї про чотирьох розумних підлітків, котрі мають власну думку і шукають свій шлях у житті. 

Персонажі[ред. | ред. код]

  • Славко Беркута — несподівано для себе й оточуючих програє змагання із фехтування, хтось паплюжить його ім'я, через що його навіть хочуть вигнати зі школи… Та ці проблеми він намагається вирішувати з гордо піднятою головою, як дорослий. І хоча йому не вірять, він не хитрує, не викручується. Славко говорить правду і стоїть на своєму, хай навіть його виженуть — однаково! Однокласники також його підтримують, і це викликає захоплення — все-таки, «дитяча держава» є сильною і має право на власну думку!
  • Юлько Ващук
  • Ліля Теслюк
  • Стефко Вус
  • Композиція[ред. | ред. код]

    Експозиція: пізнання ціни дружби.

    Зав'язка: знайомство з головними героями повісті.

    Розвиток дії: навчання та захоплення Славка, Юлька, Стефка, Лілі.

    Кульмінація: шкільний суд над Славком Беркутою.

    Сюжетні лінії

  • Славко і Юлько (дружба і протистояння)
  • Юлько-Ліля-Славко (любовний трикутник)
  • Життя кожного з чотирьох персонажів
  • Проблематика

  • самотність людини
  • самовдосконалення і самореалізації дитини
  • відповідальність за свої вчинки
  • віра в себе
  • протистояння брехні і правди
  • стосунки між дітьми

 

30.03.2020

Укр. літ

В.Дрозд. Світоглядні позиції та творча спадщина талановитого українського письменника

Опрацювати с.77, прочитати оповідання "Білий кінь Шептало".

Переглянути презентацію: https://vseosvita.ua/library/volodimir-drozd-zittevij-i-tvorcij-slah-61953.html

31.03.2020

Укр. мова

Відокремлені додатки Параграф 34, впр. 349, зробити синтаксичний розбір 2 і 3 речення.

01.04.2020

Укр. мова

Відокремлені додатки Параграф 34, впр. 352, впр. 355. Підкреслити відокремлені додатки

02.04.2020

Укр. літ

В.Дрозд "Білий кінь Шептало." Проблема людини в суспільстві її знеособлення. Відповідати на запитання с.185-186, скласти план до характеристики образу коня Шептало

03.04.2020

Укр. мова

Відокремлені обставини

Параграф 35, впр.359, впр. 361. Підкреслити обставину як член речення.

Виконати завдання: https://learningapps.org/view3444615?fbclid=IwAR0d2ciENEefAoAnjfkq3HzhDRzawGx0_Suu8QOiNjVp08kAhBdMzgcN-so

07.04.2020

Укр. мова

Відокремлені обставини

Параграф 35, впр.368 (розібрати за будовою виділені слова, впр. 370 (виконати завдання на вибір)

Виконайте завдання: https://learning.ua/mova/vosmyi-klas/vybyraiemo-rechennia-z-pravylno-vidokremlenoiu-obstavynoiu

06.04.2020

Укр. літ

Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії у творі В.Дрозда "Білий кінь Шептало" Виписати з оповідання 7-10 фраз, які навчають бути особистістю.

08.04.2020

Укр. мова

Розвиток мовлення Скласти розповідь дискусійного характеру "Чи переможе книжку комп'ютер, а бібліотеку Інтернет?", з використанням відокремлених обставин.

08.04.2020

Укр. літ

Розвиток мовлення Міні-твір "Чи легко зберегти власну індивідуальність у сучасному жорстокому світі?" (за оповіданням В.Дрозда "Білий кінь Шептало". Підготувати повідомлення про Ю.Винничука.

10.04.2020

Укр. мова

Відокремлені уточнюючі члени речення

Параграф 36, впр. 372 (І, ІІ), впр.373, підкреслити уточнювальні члени речення.

Виконати завдання: https://learning.ua/mova/vosmyi-klas/dopovniuiemo-rechennia-dodatkom

15.04.2020

Укр. мова 

РМ. Створення висловлення "Родина - це вся Україна з глибоким корінням, високим гіллям" , з використанням речень, ускладнених" відокремленими уточнюючими членами речення Повторити параграф 35-36, виконати завдання 375 (І, ІІ,ІІІ)

13.04.2020

Укр. літ

"Місце для дракона" Юрія Винничука - повість казка про сучасний світ, у якому й досі живуть "драконячі закони" Прочитати с.187-195, відповідати на запитання, виконати завдання с.195

15.04.2020

Укр. літ

Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя в повісті "Місце для дракона" Прочитати с196-207, відповідати на запитання с.206-207

21.04.2020

Укр. мова

Узагальнення вивченого з теми "Речення з відокремленими членами" Опрацювати параграф 37, впр.382, впр.384

22.04.2020

Укр. літ

Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду в повісті "Місце для дракона" Написати невеликий твір-роздум на тему "Добро чи зло перемогло в повісті-казці "Місце для дракона"

22.04.2020

Укр. мова

Узагальнення вивченого з теми "Речення з відокремленими членами"

Опрацювати параграф 37, виконати впр. 385, завдання 386 (виконати завдання одного з варіантів),

виконати тестові завдання с.169-171

Виконати завдання: https://learning.ua/mova/vosmyi-klas/pidkresliuiemo-vidokremlenyi-chlen-rechennia

24.04.2020

Укр. мова

Повторення відомостей про словосполучення

Виконати завдання 391, впр.392 (І, ІІ)

Виконати завдання: https://learning.ua/mova/vosmyi-klas/vybyraiemo-pravylni-slovospoluchennia

27.04.2020

Укр. літ

Парадокс: дракон Грицько - поет і християнин

Підібрати і записати в зошити прислів’я про добро і зло, вірність і зраду.

28.04.2020

Укр. мова

Речення. Види речень. Розділові знаки в кінці речень

Виконати впр. 393 (І, ІІ, ІІІ), впр.394 (І, ІІ)

Виконати інтерактивне завдання: https://learning.ua/mova/vosmyi-klas/rozstavliaiemo-rozdilovi-znaky-v-nepovnomu-rechenni

29.04.2020

Укр. мова

Головні й другорядні члени речення

Виконати впр.395, впр.396 (І, ІІ, ІІІ)

Виконати завдання: http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/zovnshn-nezalezhne-otsnyuvannya/ykranska-mova-nteraktivniyi-dovdnik-praktikym-z-testami-v-3-h-chastinah/testi-onlayin-chastina-2/zanyattya-23-25-drygoryadn-chleni-rechennya

29.04.2020

Укр. літ

Позакласне читання Ю.Винничук "Легенди Львова" Підготувати повідомлення про В.Чемериса

04.05.2020

Укр. літ

Гумористичні ситуації в повісті В.Чемерика "Вітька+Галя, або Повість про перше кохання" Прочитати с..208-219, виписати портретні характеристики Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок. Відповідати на запитання на с.219-220

05.05.2020

Укр. мова

 

Види односкладних речень Впр. 398 (І, ІІ, ІІІ)

06.05.2020

Укр. мова

Види односкладних речень Впр. 399 (І, ІІ).  Виконати завдання: https://naurok.com.ua/test/proste-rechennya-z-odnim-golovnim-chlenom-vidi-odnoskladnih-rechen-75308.html

06.05.2020

Укр. літ

Дружба й перше кохання, вірність і перший поцілунок у повісті "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання"

Прочитати с.220-234, виписати фразеологізми, які є засобом комічного. Відповідати на запитання с.234-235

Виконати завдання: https://naurok.com.ua/test/valentin-chemeris-vitka-galya-abo-povist-pro-pershe-kohannya-346213.html

08.05.2020

Укр. мова

Повні й неповні речення Виконати впр. 400 (І, ІІ), впр. 401.                                                            

12.05.2020

Укр. мова

Розділові знаки у простому реченні Виконати вправу 402 (І, ІІ)

13.05.2020

Укр. мова

Розділові знаки у простому реченні

Спишіть,  розставте потрібні розділові знаки

  1. Був погожий золотистий жовтневий ранок (Ю. Збанацький). 2. Весна квітчає буйні коси і вируша в далеку путь (Л. Дмитерко). 3. Я з дитинства люблю теплі лагідні вересневі дні (І. Цюпа). 4.  Тепла липнева ніч пролітає садками посадками скиртами в полях (О. Гончар). 5. Холодні осінні тумани клубочаться горі та спускають на землю розкішні мокрі коси                    (М. Коцюбинський). 6. На високих жовтогарячих шпилястих тополях іскрилося осіннє сонце (Я. Баш). 7. Осінній терпкий вітерець бавиться різноколірними кружальцями вибагливо встеляє ними асфальт доріжок (Б. Волинець). 8. З північного заходу повільно напливала широким півколом низька кучерява хмара (В. Бабляк).

13.05.2020

Укр. літ

Образи Вітька, Федька та Галі Прочитати с.235. Скласти і записати по одній пораді героям повісті, щоб легше було виходити із складних і незручних життєвих обставин

15.05.2020

Укр. мова

Редагування словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки

Підготуватись до контрольної роботи. 

Запишіть  речення, виправивши в них помилки.

1. Я люблю дивитися на ромашки, квіти, маргаритки. 2. В український віночок підбирають різні квіти: червоні, жовті, маленькі. 3. Наші предки бачили у кожній квітці щось незвичайне, неповторне, початок життя. 4. Дівча намагалося розфарбувати все, зробити яскравим, щоб їх кожен помітив. 5. Вони милувалися, квітами і травами, волошками і чебрецем.

18.05.2020

Укр. літ

Дитячі проблем в особистому житті передані засобами гумору Скласти гумористичний діалог

19.05.2020

Укр. мова

Підсумкова контрольна робота

1. Усі подані словосполучення є іменниковими в рядку:

A) робота над текстом, поради учням, день народження;

Б) спільно з другом, їхати верхи, накритий стіл;

B) писати листи, зробити по-своєму, сто років;

Г) вимита підлога, нова сукня, сидіти тихо.

2. Тире в неповному реченні ставиться в рядку:

A) Дерево шанують, як добре родить, а чоловіка як добре робить (Народна творчість).

Б) Я син народу, що вгору йде, хоч був закритий в льох (І. Франко).

B) Два чобота пара (Народна творчість).

Г) У нас кохати полюбить сповна, і серце з милим вік не розлучати (А. Малишко).

3. Однорідними означеннями ускладнене речення (розділові знаки пропущено):

A) Весна була рання дружна (3. Тулуб).

Б) Здорові кострубаті дуби грізно стояли в снігових заметах; їм було байдуже, що бурхав холодний вітер, ішов сніг… (М. Коцюбинський)

B) Після теплих літніх дощів хліба налилися колосом, пополовіли, а десь за тиждень взялися бронзою (І. Цюпа).

Г) Сподом попід ті стіни вузькою щілиною шумів і пінився студений гірський потік (І. Франко).

4. Поширеним звертанням ускладнене речення:

A) Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу, виростуть з тобою приспані тривоги (В.Симоненко).

Б) Мово наша! Звонкова кринице на середохресній дорозі нашої долі! Твої джерела б’ють десь від магми, тому й вогненна така (К. Мотрич).

B) «Слава тобі, Дніпре!» – подумки зашепотів ніби молитву Андрій (С. Плачинда).

Г) Я люблю тебе, поле, простір твій, широчінь, твої пахощі й цвіт (П.Дорошко).

5. Помилки відсутні в реченні:

A) Гуляючи в лісі, ми милувалися красою природи, збирали квіти та ягоди.

Б) Побувавши в Єгипті, Лесею Українкою було написано вірш «Напис в руїні».

B) Розквітаючі дерева наповнювали сад тонкими пахощами весни.

Г) Не дивлячись на несприятливі погодні умови, експедиція продовжувала свій шлях.

6. Відокремлений член є обставиною в реченні:

A) Пішов Гонта, похилившись (Т. Шевченко).

Б) Часом, злякана нами, з дерева з шурхотом спурхувала птиця (В. Винниченко).

B) Особливе місце в літературі для дітей займає поезія, зокрема для наймолодших читачів (В. Бичко).

Г) Членом «Гарту» я був і сам, як книжковий ілюстратор (О.Довженко).

 У завданнях 7-9 до кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.

7. Установіть відповідність між реченням і способом вираження присудка в ньому.

А) І швець, і жнець, і на дуді грець (Народна творчість).

Б) Роса почала слатися по землі (І. Нечуй-Левицький).

В) Будеш, батьку, панувати, поки живуть люди, поки сонце в небі сяє, тебе не забудуть! (Т. Шевченко)

Г) Пахощі зрілого хліба особливо були відчутні вечорами, коли снадала спека… (І. Цюпа)

1) Простий дієслівний присудок;

2) дієслівний складений присудок;

3) іменний складений присудок.

8. Установіть відповідність між односкладним реченням і його видом.

1) Починало вже дніти (М.Коцюбинський).

2) Дивився спідлоба, важко кудись у далеч, і міряв землю… (В. Шевчук).

3) ІЦо посієш, те й пожнеш (Народна творчість).

А. Означено-особове;

Б. узагальнено-особове;

В. неозначено-особове;

Г. безособове.

9. Установіть відповідність між виділеними словами в реченні та другорядним членом, яким вони

1) Означення;

2) додаток;

3) обставина.

А. Город був засаджений всякою всячиною (Л.Дмитерко).

Б. По заході сонця одразу сплив повний місяць над островом, освітив очерети, кущі, виселок (М. Трублаїні).

В. Душ з п’ять хлопців мостилося біля столу з книжками (С. Васильченко).

Г. От стеляться розложисті, як скатерть, зелені левади (І. Нечуй-Левицький).

Прочитайте текст. Виконайте завдання 10-11 до нього.

(1) Образ козака на наших картинах – це велична, викристалізувана віками дума народу її свою сутність. (2) Народ стомився від повсякчасних воєн, від розорень і зпустошень, що обернули квітучий край у пустку. (3) Зазнавши стільки горя й лиха, він прагнув миру, вільної праці. (4) Меролюбивий характер народу й уособлюс образ козака бандуриста. (5) Але водночас українский народ завжди був готовий освятити ножи, щоб захистити могили своїх предків, свою рідну землю.(З журналу)

10. Спишіть текст, виправивши орфографічні помилки.

11. Підкресліть у реченнях однорідні члени.

12. Виконайте синтаксичний розбір речення: перепишіть речення, розставте відповідні пунктограми, підкресліть головні та другорядні члени речення, надпишіть частини мови над кожним словом у реченні, опишіть речення.

Тихе блідо-блакитне море здається спить ( М.Коцюбинський ).

20.05.2020

Укр. мова

Контрольний письмовий твір-опис пам'ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (з використанням відокремлених обставин та означень)
 

Опрацювати теорію.

СХЕМА ОПИСУ БУДІВЛІ

  1. Загальні враження від будівлі.
  2. Відомості про призначення  будівлі та місце її розташування.
  3. Центральний фасад, його членування.
  4. Оформлення порталу ( центрального входу).
  5. Загальне сприймання будівлі в архітектурному ансамблі території.

Описуючи будівлю як пам’ятку  культури чи історії, слід пам’ятати, що:

  • Профіль будівлі ( обриси на тлі неба) створюють її горизонтальні і вертикальні членування;
  • Вертикальні членування – це виступи, колони, аркади; горизонтальні – лоджії, карнизи, фронтони, балкони;

 

20.05.2020

Укр. літ

Позакласне читання захопливі історії підлітка у творі А.Дімарова "На коні і під конем" Підготуватись до контрольної роботи

22.05.2020

Укр. мова

Контрольний письмовий твір-опис пам'ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (з використанням відокремлених обставин та означень) Написання твору.
     
     
     
     
     

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора