Українська мова та література вчитель Грищенко Л.В.
Дата | Тема | Завдання |
16.03.2020 | Особливості композиції повісті "Шпага Славка Беркути". | Написати твір - мініатюру "Без дружби життя не повноцінне", використавши приклади з повісті. Завдання 8, с.176 |
17.03.2020 укр.мова |
Відокремлені означення. | параграф 32, вправа 324,329, скласти висловлювання "Обираємо здоровий спосіб життя", вживаючи відокремлені означення |
18.03.2020 укр.мова |
Створення висловлення - роздуму "Кого із сучасників я вважаю успішною людиною" з використанням відокремлених означень | Повторити параграф 32, написати висловлення |
20.03.2020 укр мова |
Відокремлені прикладки. | параграф 33, вправа 336, 344, розібрати за будовою виділені слова, зробити синтаксичний розбір 5 -го речення, виконати завдання https://learningapps.org/2539368 |
20.03.2020 укл.літ. |
Роль батьків і вчителів у вихованні дітей. Повість Ніни Бічуї " Шпага Славка Беркути" |
заповнити літературний паспорт повісті , Шпага Славка Беркути — психологічна повість Ніни Бічуї про чотирьох розумних підлітків, котрі мають власну думку і шукають свій шлях у житті. Персонажі[ред. | ред. код]
|
30.03.2020 Укр. літ |
В.Дрозд. Світоглядні позиції та творча спадщина талановитого українського письменника |
Опрацювати с.77, прочитати оповідання "Білий кінь Шептало". Переглянути презентацію: https://vseosvita.ua/library/volodimir-drozd-zittevij-i-tvorcij-slah-61953.html |
31.03.2020 Укр. мова |
Відокремлені додатки | Параграф 34, впр. 349, зробити синтаксичний розбір 2 і 3 речення. |
01.04.2020 Укр. мова |
Відокремлені додатки | Параграф 34, впр. 352, впр. 355. Підкреслити відокремлені додатки |
02.04.2020 Укр. літ |
В.Дрозд "Білий кінь Шептало." Проблема людини в суспільстві її знеособлення. | Відповідати на запитання с.185-186, скласти план до характеристики образу коня Шептало |
03.04.2020 Укр. мова |
Відокремлені обставини |
Параграф 35, впр.359, впр. 361. Підкреслити обставину як член речення. Виконати завдання: https://learningapps.org/view3444615?fbclid=IwAR0d2ciENEefAoAnjfkq3HzhDRzawGx0_Suu8QOiNjVp08kAhBdMzgcN-so |
07.04.2020 Укр. мова |
Відокремлені обставини |
Параграф 35, впр.368 (розібрати за будовою виділені слова, впр. 370 (виконати завдання на вибір) Виконайте завдання: https://learning.ua/mova/vosmyi-klas/vybyraiemo-rechennia-z-pravylno-vidokremlenoiu-obstavynoiu |
06.04.2020 Укр. літ |
Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії у творі В.Дрозда "Білий кінь Шептало" | Виписати з оповідання 7-10 фраз, які навчають бути особистістю. |
08.04.2020 Укр. мова |
Розвиток мовлення | Скласти розповідь дискусійного характеру "Чи переможе книжку комп'ютер, а бібліотеку Інтернет?", з використанням відокремлених обставин. |
08.04.2020 Укр. літ |
Розвиток мовлення | Міні-твір "Чи легко зберегти власну індивідуальність у сучасному жорстокому світі?" (за оповіданням В.Дрозда "Білий кінь Шептало". Підготувати повідомлення про Ю.Винничука. |
10.04.2020 Укр. мова |
Відокремлені уточнюючі члени речення |
Параграф 36, впр. 372 (І, ІІ), впр.373, підкреслити уточнювальні члени речення. Виконати завдання: https://learning.ua/mova/vosmyi-klas/dopovniuiemo-rechennia-dodatkom |
15.04.2020 Укр. мова |
РМ. Створення висловлення "Родина - це вся Україна з глибоким корінням, високим гіллям" , з використанням речень, ускладнених" відокремленими уточнюючими членами речення | Повторити параграф 35-36, виконати завдання 375 (І, ІІ,ІІІ) |
13.04.2020 Укр. літ |
"Місце для дракона" Юрія Винничука - повість казка про сучасний світ, у якому й досі живуть "драконячі закони" | Прочитати с.187-195, відповідати на запитання, виконати завдання с.195 |
15.04.2020 Укр. літ |
Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя в повісті "Місце для дракона" | Прочитати с196-207, відповідати на запитання с.206-207 |
21.04.2020 Укр. мова |
Узагальнення вивченого з теми "Речення з відокремленими членами" | Опрацювати параграф 37, впр.382, впр.384 |
22.04.2020 Укр. літ |
Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду в повісті "Місце для дракона" | Написати невеликий твір-роздум на тему "Добро чи зло перемогло в повісті-казці "Місце для дракона" |
22.04.2020 Укр. мова |
Узагальнення вивченого з теми "Речення з відокремленими членами" |
Опрацювати параграф 37, виконати впр. 385, завдання 386 (виконати завдання одного з варіантів), виконати тестові завдання с.169-171 Виконати завдання: https://learning.ua/mova/vosmyi-klas/pidkresliuiemo-vidokremlenyi-chlen-rechennia |
24.04.2020 Укр. мова |
Повторення відомостей про словосполучення |
Виконати завдання 391, впр.392 (І, ІІ) Виконати завдання: https://learning.ua/mova/vosmyi-klas/vybyraiemo-pravylni-slovospoluchennia |
27.04.2020 Укр. літ |
Парадокс: дракон Грицько - поет і християнин |
Підібрати і записати в зошити прислів’я про добро і зло, вірність і зраду. |
28.04.2020 Укр. мова |
Речення. Види речень. Розділові знаки в кінці речень |
Виконати впр. 393 (І, ІІ, ІІІ), впр.394 (І, ІІ) Виконати інтерактивне завдання: https://learning.ua/mova/vosmyi-klas/rozstavliaiemo-rozdilovi-znaky-v-nepovnomu-rechenni |
29.04.2020 Укр. мова |
Головні й другорядні члени речення |
Виконати впр.395, впр.396 (І, ІІ, ІІІ) |
29.04.2020 Укр. літ |
Позакласне читання Ю.Винничук "Легенди Львова" | Підготувати повідомлення про В.Чемериса |
04.05.2020 Укр. літ |
Гумористичні ситуації в повісті В.Чемерика "Вітька+Галя, або Повість про перше кохання" | Прочитати с..208-219, виписати портретні характеристики Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок. Відповідати на запитання на с.219-220 |
05.05.2020 Укр. мова
|
Види односкладних речень | Впр. 398 (І, ІІ, ІІІ) |
06.05.2020 Укр. мова |
Види односкладних речень | Впр. 399 (І, ІІ). Виконати завдання: https://naurok.com.ua/test/proste-rechennya-z-odnim-golovnim-chlenom-vidi-odnoskladnih-rechen-75308.html |
06.05.2020 Укр. літ |
Дружба й перше кохання, вірність і перший поцілунок у повісті "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання" |
Прочитати с.220-234, виписати фразеологізми, які є засобом комічного. Відповідати на запитання с.234-235 Виконати завдання: https://naurok.com.ua/test/valentin-chemeris-vitka-galya-abo-povist-pro-pershe-kohannya-346213.html |
08.05.2020 Укр. мова |
Повні й неповні речення | Виконати впр. 400 (І, ІІ), впр. 401. |
12.05.2020 Укр. мова |
Розділові знаки у простому реченні | Виконати вправу 402 (І, ІІ) |
13.05.2020 Укр. мова |
Розділові знаки у простому реченні |
Спишіть, розставте потрібні розділові знаки.
|
13.05.2020 Укр. літ |
Образи Вітька, Федька та Галі | Прочитати с.235. Скласти і записати по одній пораді героям повісті, щоб легше було виходити із складних і незручних життєвих обставин |
15.05.2020 Укр. мова |
Редагування словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки |
Підготуватись до контрольної роботи. Запишіть речення, виправивши в них помилки. 1. Я люблю дивитися на ромашки, квіти, маргаритки. 2. В український віночок підбирають різні квіти: червоні, жовті, маленькі. 3. Наші предки бачили у кожній квітці щось незвичайне, неповторне, початок життя. 4. Дівча намагалося розфарбувати все, зробити яскравим, щоб їх кожен помітив. 5. Вони милувалися, квітами і травами, волошками і чебрецем. |
18.05.2020 Укр. літ |
Дитячі проблем в особистому житті передані засобами гумору | Скласти гумористичний діалог |
19.05.2020 Укр. мова |
Підсумкова контрольна робота |
1. Усі подані словосполучення є іменниковими в рядку: A) робота над текстом, поради учням, день народження; Б) спільно з другом, їхати верхи, накритий стіл; B) писати листи, зробити по-своєму, сто років; Г) вимита підлога, нова сукня, сидіти тихо. 2. Тире в неповному реченні ставиться в рядку: A) Дерево шанують, як добре родить, а чоловіка як добре робить (Народна творчість). Б) Я син народу, що вгору йде, хоч був закритий в льох (І. Франко). B) Два чобота пара (Народна творчість). Г) У нас кохати полюбить сповна, і серце з милим вік не розлучати (А. Малишко). 3. Однорідними означеннями ускладнене речення (розділові знаки пропущено): A) Весна була рання дружна (3. Тулуб). Б) Здорові кострубаті дуби грізно стояли в снігових заметах; їм було байдуже, що бурхав холодний вітер, ішов сніг… (М. Коцюбинський) B) Після теплих літніх дощів хліба налилися колосом, пополовіли, а десь за тиждень взялися бронзою (І. Цюпа). Г) Сподом попід ті стіни вузькою щілиною шумів і пінився студений гірський потік (І. Франко). 4. Поширеним звертанням ускладнене речення: A) Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу, виростуть з тобою приспані тривоги (В.Симоненко). Б) Мово наша! Звонкова кринице на середохресній дорозі нашої долі! Твої джерела б’ють десь від магми, тому й вогненна така (К. Мотрич). B) «Слава тобі, Дніпре!» – подумки зашепотів ніби молитву Андрій (С. Плачинда). Г) Я люблю тебе, поле, простір твій, широчінь, твої пахощі й цвіт (П.Дорошко). 5. Помилки відсутні в реченні: A) Гуляючи в лісі, ми милувалися красою природи, збирали квіти та ягоди. Б) Побувавши в Єгипті, Лесею Українкою було написано вірш «Напис в руїні». B) Розквітаючі дерева наповнювали сад тонкими пахощами весни. Г) Не дивлячись на несприятливі погодні умови, експедиція продовжувала свій шлях. 6. Відокремлений член є обставиною в реченні: A) Пішов Гонта, похилившись (Т. Шевченко). Б) Часом, злякана нами, з дерева з шурхотом спурхувала птиця (В. Винниченко). B) Особливе місце в літературі для дітей займає поезія, зокрема для наймолодших читачів (В. Бичко). Г) Членом «Гарту» я був і сам, як книжковий ілюстратор (О.Довженко). У завданнях 7-9 до кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою. 7. Установіть відповідність між реченням і способом вираження присудка в ньому. А) І швець, і жнець, і на дуді грець (Народна творчість). Б) Роса почала слатися по землі (І. Нечуй-Левицький). В) Будеш, батьку, панувати, поки живуть люди, поки сонце в небі сяє, тебе не забудуть! (Т. Шевченко) Г) Пахощі зрілого хліба особливо були відчутні вечорами, коли снадала спека… (І. Цюпа) 1) Простий дієслівний присудок; 2) дієслівний складений присудок; 3) іменний складений присудок. 8. Установіть відповідність між односкладним реченням і його видом. 1) Починало вже дніти (М.Коцюбинський). 2) Дивився спідлоба, важко кудись у далеч, і міряв землю… (В. Шевчук). 3) ІЦо посієш, те й пожнеш (Народна творчість). А. Означено-особове; Б. узагальнено-особове; В. неозначено-особове; Г. безособове. 9. Установіть відповідність між виділеними словами в реченні та другорядним членом, яким вони 1) Означення; 2) додаток; 3) обставина. А. Город був засаджений всякою всячиною (Л.Дмитерко). Б. По заході сонця одразу сплив повний місяць над островом, освітив очерети, кущі, виселок (М. Трублаїні). В. Душ з п’ять хлопців мостилося біля столу з книжками (С. Васильченко). Г. От стеляться розложисті, як скатерть, зелені левади (І. Нечуй-Левицький). Прочитайте текст. Виконайте завдання 10-11 до нього. (1) Образ козака на наших картинах – це велична, викристалізувана віками дума народу її свою сутність. (2) Народ стомився від повсякчасних воєн, від розорень і зпустошень, що обернули квітучий край у пустку. (3) Зазнавши стільки горя й лиха, він прагнув миру, вільної праці. (4) Меролюбивий характер народу й уособлюс образ козака бандуриста. (5) Але водночас українский народ завжди був готовий освятити ножи, щоб захистити могили своїх предків, свою рідну землю.(З журналу) 10. Спишіть текст, виправивши орфографічні помилки. 11. Підкресліть у реченнях однорідні члени. 12. Виконайте синтаксичний розбір речення: перепишіть речення, розставте відповідні пунктограми, підкресліть головні та другорядні члени речення, надпишіть частини мови над кожним словом у реченні, опишіть речення. Тихе блідо-блакитне море здається спить ( М.Коцюбинський ). |
20.05.2020 Укр. мова |
Контрольний письмовий твір-опис пам'ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (з використанням відокремлених обставин та означень) |
Опрацювати теорію. СХЕМА ОПИСУ БУДІВЛІ
Описуючи будівлю як пам’ятку культури чи історії, слід пам’ятати, що:
|
20.05.2020 Укр. літ |
Позакласне читання захопливі історії підлітка у творі А.Дімарова "На коні і під конем" | Підготуватись до контрольної роботи |
22.05.2020 Укр. мова |
Контрольний письмовий твір-опис пам'ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (з використанням відокремлених обставин та означень) | Написання твору. |