Виконайте інтерактивну вправу:
Завдання 1.
Напишіть програму, яка малюватиме квадрат зі стороною 50 пікселів. Використовуйте вказівку повторення while.
Товщина лінії 5 пікселів - width(5), колір лінії - зелений - color("green") .
Алгоритм:
- Підключити бібліотеку turtle.
- Задати товщину лінії 5.
- Задати колір малювання зелений.
- Присвоїти змінній i значення 1 (змінна i буде "лічильником" циклу, тобто рахуватиме кількість намальованих сторін квадрату).
- Ввести умову припинення циклу. Так як кількість сторін квадрату 4, то умова буде i<=4
- Написати тіло циклу: переміститись на 50 пікселів, повернути наліво на 90 градусів. Збільшити значення змінної i на 1 (тобто, i=i+1).
Завдання 2.
Намалюйте сходинки, використовуючи вказівку повторення while.
Початок має бути у точці з координатами (-200,-200), товщина лінії 4 пікселі, колір - морської хвилі (задамо колір у форматі RGB), усього 20 сходинок.
Алгоритм:
- Підключити бібліотеку turtle.
- Підняти перо.
- Переміститись у точку з координатами (-200,-200).
- Задати товщину лінії 4.
- Задати колір малювання. У форматі RGB для кольору морської хвилі це робиться таким чином: color(0,1,1).
- Опустити перо.
- Присвоїти змінній i значення 1 (змінна i буде "лічильником" циклу, тобто рахуватиме кількість намальованих сходинок).
- Ввести умову припинення циклу. Так як кількість сходинок 20, то умова буде i<=20
- Написати тіло циклу:
переміститись на 20 пікселів
повернути наліво на 90 градусів
переміститись на 20 пікселів
повернути направо на 90 градусів
збільшити значення змінної i на 1 (тобто, i=i+1).
Завдання 3.
Намалювати зображення у вигляді спіралі (спіраль починається з точки (0,0), кут повороту - 90 градусів, колір - синій, сторона спіралі постійно збільшується (якщо сторону не збільшувати, то буде промальовуватися квадрат). Використовувати вказівку повторення for. Кількість повторів 300. Для того, щоб спіраль малювалася швидше, можна використати команду speed(20).
Алгоритм:
- Підключити бібліотеку turtle.
- Написати команду speed(20).
- Задати товщину лінії 2.
- Задати колір малювання синій.
- Написати вказівку повторення for i in range (300):
- Написати тіло циклу:
переміститись на (i*2) пікселів (сторона спіраль буде збільшуватися),
повернути направо на 90 градусів
Програма матиме вигляд:
Завдання 4. Картина у стилі Оп-арт.
Змінити програму із Завдання 3 таким чином, щоб спіраль була різнокольоровою і подібною до картини Річарда Анушкевича.
Алгоритм:
- Підключити бібліотеку turtle.
- Написати команду speed(20).
- Задати товщину лінії 12.
- Задати змінну colors, яка буде містити список необхідних для малювання кольорів. Наприклад: colors = ["pink", "red", "blue", "lightgreen", "orange"], ви можете поекспериментувати і вибрати інші кольори.
- Написати вказівку повторення for i in range (140):
- Написати тіло циклу:
Вибрати колір із списку кольорів за допомогою команди color(colors[i%5])
переміститись на (i*5) пікселів
повернути направо на 90 градусів
Завдання 5. Ще один шедевр.
- Модифікуйте програму із Завдання 4, змініть кут повороту, нехай спіраль повертає на 91 градус. Спостерігайте, який витвір мистецтва у вас вийде.
- Додайте у список кольорів ще один колір, наприклад, жовтий. Змініть команду color(colors[i%5]), тепер потрібно ділити не на 5, на 6, адже кольорів у спіралі 6!
Домашнє завдання:
Стильні кола
Створити зображення у стилі оп-арт, що складається з кіл трьох кольорів - синього чорного, червоного на чорному фоні. Початок малювання - точка з координатами (0, -320). Використовувати вказівку for.
Алгоритм:
- Підключити бібліотеку turtle.
- Написати команду speed(20).
- Задати чорний фон, використавши команду - bgcolor("black").
- Задати товщину лінії 45.
- Підняти перо черепашки.
- Переміститись у початок малювання - точку з координатами (0, -320).
- Опустити перо черепашки.
- Задати змінну colors, яка буде містити список необхідних для малювання кольорів. Наприклад,
colors = ['blue', "black", "red"], хоча ви можете поекспериментувати і вибрати інші кольори.
- Написати вказівку повторення for x in range (23):
- Написати тіло циклу:
Вибрати колір із списку кольорів за допомогою команди color(colors[i%3])
Намалювати коло з радіусом 15*x - circle(15*x)