19:15 03.11.2020
Психологічна служба
соціальний педагог ліцею
педагогічний стаж - 10 років, І категорія
Життєве кредо:
"Завжди говори те, що відчуваєш, роби те, що думаєш!Ніхто не запам'ятає тебе тільки за твої думки!..”
Соціально-психологічна служба
Є структурним підрозділом закладу освіти, який здійснює організаційні, координуючі та навчально-методичні функції в галузі практичної психології та соціальної педагогіки серед учнівського контингенту.
Головною метою діяльності служби є надання доступних і якісних послуг у сфері практичної психології, спрямованих на збереження і укріплення психологічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу; участь у забезпеченні адаптивного й комфортного освітнього простору для учнівської молоді, здійснення психолого-педагогічної підтримки становлення й розвитку особистості здобувача освіти.
ЗАДАЧІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ
-
-
- Визначення напрямів та необхідних умов індивідуального розвитку суб’єктів навчально-виховного процесу і всього закладу в цілому;
- Робота над реалізацією принципів гуманістичного навчання, особистісно-орієнтованої освіти, допомога учням в адаптації під час переходу з однієї вікової групи в іншу;
- Забезпечення адекватного рівня психологічної компетентності всіх учасників освітнього процесу;
- Проведення лекцій та виховних годин для учнів, тренінгових, ігрових занять, виступів на батьківських зборах, організація роботи постійнодіючого консультпункту для батьків;
- З метою покращення роботи з девіантними підлітками працювати з вчителями з вивчення цієї проблеми, організувати індивідуальну роботу з учнями “групи ризику”;
- Формування у підлітків потреби в самопізнанні та самореалізації, робота шкільного психологічного гуртку “Пізнай себе”;
- Проведення профорієнтаційної роботи серед учнів і батьків 9 – 11 класів, робота факультативу для учнів 9-х класів “Людина і світ професій”;
- Проведення роботи з обдарованими учнями та їх батьками;
- Засобами самоосвіти підвищувати свій професійний рівень, приймати активну участь у роботи міського методичного об’єднання, семінарах практикумах для вчителів.
-
- Принципи психологічної служби:
-
- Принцип науковості – здійснення діяльності на основі досягнень сучасної психології з використанням валідних діагностичних методик, що пройшли апробацію на території України та містять вікові тестові норми;
- Принцип гуманізації навчально-виховного процесу – пріоритету інтересів особистості дитини;
- Принцип розвивального характеру діяльності;
- Принцип сенситивності – урахування вікової періодизації в розвитку певних видів психічної діяльності;
- Принцип індивідуального підходу – урахування індивідуальних темпів та напрямів розвитку особистості дитини;
- Принцип системності – розгляд явищ у системі навчально-виховного процесу та сукупності взаємодії суб’єктів педагогічного процесу.
-
Нормативно-правова база психологічної служби:
-
- Психологічна служба школи працює згідно Положення Служби Системи Освіти України. Її роботу забезпечує практичний.
Психологічна служба в своїй діяльності керується Конституцією України, Декларацією прав людини, Конвенцією про права дитини, Законом України «Про освіту», чиним законодавством України. Співпрацює з органами охорони здоров’я, соціального захисту, сім’ї та молоді, внутрішніх справ іншими зацікавленими організаціями та відомствами.
В роботі психолог школи керується нормативним актом Етичний Кодекс психолога, який є гарантом високопрофесійної, гуманної, високоморальної діяльності психологів України, здійснюваної залежно від спеціалізації та сфери їх інтересів. Данний Кодекс являє собою сукупність етичних норм, правил поведінки, що склалися у психологічному співтоваристві й регулюють його життєдіяльність.
Етичний кодекс сприяє більш успішному здійсненню психологами своєї професійної діяльності, допомагає у підвищенні ефективності навчання і виховання учнів, у виконанні функцій, пов’язаних з профілактикою психічного здоров’я, реабілітацією. -
Завдяки роботі психолога в школі створено:
-
-
- сприятливий психологічний клімат, де комфортно себе відчувають всі учасники виховного процесу;
- створені умови для всебічного особистісного розвитку дітей, їхнього повноцінного психічного здоров’я.
-
-
Психолог сприяє:
-
-
- пошуку, відбору і розвитку обдарованих дітей;
- свідомому вибору молоддю професії, з урахуванням ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і можливостей учнів;
- успішному навчанню учнів різних вікових категорій, з урахуванням індивідуальних особливостей кожної дитини і – можливих труднощів в адаптації під час переходу з однієї вікової категорії в іншу.
- Психолог захищає дітей від будь-яких форм фізичного, психічного та морального насильства, пропагує здоровий спосіб життя.
- Робота психолога спрямована на формування психологічної культури учнів, педагогів, батьків.
-
-
Навіщо потрібен психолог в школі?
Робота психолога в школі нерозривно пов’язана з освітнім процесом. Для початківця фахівця школа – хороша можливість придбати цінний досвід роботи з людьми, з дітьми, досвід вирішення всіляких психологічних проблем. Але школа – це величезний соціальний інститут. Психолог працює не тільки з дітьми, а також і з педагогами та батьками. Нерідко в школі працюють декілька фахівців-психологів (психологічна служба), так як поле діяльності психолога досить широке. Розглянемо основні напрями діяльності психолога в школі:
Психологічне просвітництво
– формування у учнів, вихованців та їхніх батьків (законних представників), у педагогічних працівників і керівників освітніх установ потреби в психологічних знаннях, бажання використовувати їх в інтересах власного розвитку. Створення умов для повноцінного особистісного розвитку і самовизначення учнів, вихованців на кожному віковому етапі, а також у своєчасному попередженні можливих порушень у становленні особистості і розвитку інтелекту;
Психологічна профілактика
– попередження виникнення явищ дезадаптації учнів, вихованців в освітніх установах, розробка конкретних рекомендацій педагогічним працівникам, батькам (законним представникам) з надання за допомоги в питаннях виховання, навчання і розвитку;
Психологічна діагностика
– поглиблене психолого-педагогічне вивчення учнів, вихованців протягом усього періоду навчання, визначення індивідуальних особливостей і схильностей особистості, її потенційних можливостей у процесі навчання і виховання, у професійному самовизначенні, а також виявлення причин і механізмів порушень у навчанні, розвитку, соціальної адаптації.
Психологічна корекція
– активний вплив на процес формування особистості в дитячому віці і збереження її індивідуальності, здійснюване на основі спільної діяльності педагогів – психологів, дефектологів, логопедів, лікарів, соціальних педагогів та інших фахівців. Ця робота включає в себе елементи гри і рисункові методи (в залежності від віку дитини). Проведення позакласних заходів (класна година, година психолога) також входять до компетенції психолога.
Консультативна діяльність
– надання допомоги учням, вихованцям, їх батькам (законним представникам), педагогічним працівникам та іншим учасникам освітнього процесу в питаннях розвитку, виховання і навчання за допомогою психологічного консультування. Складання психолого-педагогічної характеристики дитини, яка розкриває розвиток всіх сфер і психічних процесів, здоров’я.
Школа для дитини є центром освоєння соціуму. Перший досвід міжособистісних відносин, засвоєння знань, і багато чого іншого – все це отримує дитина в школі. Саме тут необхідно виробити єдину лінію роботи і педагогів, і батьків, і психолога. Тільки при взаємному прийнятті рішень, при єдиних цілях, школа може претендувати на звання соціального інституту знання.
Основними видами діяльності соціально-психологічної служби є:
- психологічне консультування;
- робота з учнями групи ризику;
- психодіагностика;
- психопрофілактика;
- психокорекція;
- психологічна просвіта.
-
Конфіденційність та професіоналізм гарантуємо!
Послуги, що надаються службою, здійснюються на безоплатній основі.
- Психологічна служба школи працює згідно Положення Служби Системи Освіти України. Її роботу забезпечує практичний.