Презентація. Леся Українка "Лісова пісня"
12:33 13.03.2020
https://www.youtube.com/watch?time_continue=42&v=fevoybkSW88&feature=emb_logo
Дата | Тема | Завдання | ||||||||||||||
16.03.2020 | ВІдмінювання іменників. | Опрацювати параграф 59, вправа 422, виконати завдання на повторення https://learningapps.org/3766809 | ||||||||||||||
16.03.2020 | Символічність образів драми - феєрії "Лісова пісня" | Скласти план до образу Мавки та Лукаша, виконати завдання https://learningapps.org/2964769 | ||||||||||||||
18.03.2020 укр.мова |
Відмінювання іменників ІІ відміни. | Опрацювати параграф 59, таблиця с.148, вправа 421, скласти твір-мініатюру про те, як ви розподіляєте свій час, аби встигнути більше | ||||||||||||||
18.03.2020 укр.літ. |
Леся Українка. Природа і людина у творі "Лісова пісня" |
Твір - мініатюра " Гармонія людини з природою", виконати завдання на повторення https://learningapps.org/2296973 |
||||||||||||||
19.03.2020 укр.мова |
Прикметник, як частина мовм | параграф 60, вправа 433,435, | ||||||||||||||
19.03.2020 укр.літ |
Звеличення почуття кохання Мавки і Лукаша як розквіту творчих сил людини |
(Завдання : дослідити чи може зрозуміти сучасник з твору Лесі Українки «Лісова пісня» хто є зрадником? Підтвердити текстом) Всього респондентів – Зрадники: Лукаш – Мавка – Мати Лукаша, Килина – Лісовик –
|
||||||||||||||
20.03.2020 укр.мова |
Ступені порівняння якісних прикметників |
параграф 61, вправа 436, 439, опрацювати матеріал ------ https://webpen.com.ua/pages/Morphology_and_spelling/adjectives_degrees_of_comparison.html
|
||||||||||||||
20.03.2020 укр.літ |
Художні особливості драми- феєрії "Лісова пісня". Особливості неоромантизму творчості Лесі Українки |
Робота з таблицею «Художні особливості драми-феєрії “Лісова пісня”» Художні особливості драми-феєрії «Лісова пісня»
Тлумачення терміна «проблемна драма» Проблемна драма — один з різновидів так званої «оновленої драми», який розвивався в західноєвропейській літературі. Проблемна драма звертається до тем і порушує проблеми і конфлікти, актуальні сучасності. Як правило, це протиріччя соціальної дійсності, які зображуються у формі гострих моральних колізій між представниками протиборчих сторін або суперечок-дискусій між ними. Створення грона «Філософські проблеми драми-феєрії “Лісова пісня”» Філософські проблеми драми-феєрії «Лісова пісня»:
Проблеми сучасності, порушені у творі:
«Особливості неоромантизму Лесі Українки»(відповісти на запитання)
|
||||||||||||||
30.03.2020 Укр. мова |
Головні і короткі форми прикметників, стегнені і нестегнені форми повних прикметників | Опрацювати параграф 62, виконати впр.442, впр.447 | ||||||||||||||
30.03.2020 Укр. літ. |
Життя і творчий шлях поета-новатора, першого представника українського символізму |
Переглянути презентацію: https://gdz4you.com/prezentaciyi/ukrayinska-literatura/mykola-voronyj-18007/
|
01.04.2020 Укр. мова |
Творення відносних і присвійних прикметників |
Опрацювати параграф 63, виконати впр.449, впр.450 Виконати завдання: https://learningapps.org/2174948 |
01.04.2020 Укр. літ. |
Зміст і художні особливості М.Вороного | Випереджувальне індивідуальне завдання. Підготувати повідомлення за темою: «Автобіографічна основа лірики М. Вороного». |
02.04.2020 Укр. мова |
Стилістичне використання якісних, відносних, присвійних прикметників | Параграф 63, виконати впр.451, впр.454 |
02.04.2020 Укр. літ. |
Вірш "Іванові Франкові", заклик рівнятися на модерністські течії в новій літературі | Відповідати на запитання, зробити ідейно-художній аналіз поезії |
03.04.2020 Укр. мова |
Розвиток мовлення "Електронний лист. Смс-повідомлення" | Опрацювати с.262-263, виконати впр.734 |
03.04.2020 Укр. літ. |
Пейзажна лірика М.Вороного. Вірш "Блакитна Панна!" Образотворчі засоби |
Вивчити вірш напам'ять. Вірш «Блакитна панна» Вороного — взірець пейзажної лірики. Вороний витворює гімн весняній природі, молодості, натхненню, оспівав весну як блакитну панну. Поряд зі звичними, традиційними у фольклорі та в літературі засобами виразності (весна запашна, чарівна, у прозорих шатах, у серпанках) автор використовує біблійну урочисту лексику («Осанна!»), метафори («в душі моїй, в сяйві мрій в’ються хмелем арабески»), мистецькі терміни (арабески, фрески, гротески). І це надає творові неповторне інтелектуально-мистецьке естетичне забарвлення. Вірш «Блакитна панна» Вороного — взірець пейзажної лірики. Вороний витворює гімн весняній природі, молодості, натхненню, оспівав весну як блакитну панну. Поряд зі звичними, традиційними у фольклорі та в літературі засобами виразності (весна запашна, чарівна, у прозорих шатах, у серпанках) автор використовує біблійну урочисту лексику («Осанна!»), метафори («в душі моїй, в сяйві мрій в’ються хмелем арабески»), мистецькі терміни (арабески, фрески, гротески). І це надає творові неповторне інтелектуально-мистецьке естетичне забарвлення.
|
06.04.2020 Укр. мова |
Своєрідність займенника, як частини мови. |
Параграф 64, впр.458, впр.462. Виконайте завдання: https://learningapps.org/10436862 |
06.04.2020 Укр. літ |
Інтимна лірика поета, відображення в ній краси і багатства ліричного героя | Скласти діалог на тему "У чому полягає краса життя?", де співрозмовниками були б ви і Микола Вороний. |
08.04.2020 Укр. мова |
Стилістичні функції займенників |
Опрацювати параграф 45, виконати впр. 465, впр. 467 |
08.04.2020 Укр. літ |
Вірш "Інфанта" написаний в дусі французького символізму. Мотив самотності в земному житті
|
Тестування: 1. Укажіть, у якому році М. Вороний опублікував звернення до українських літераторів - своєрідний маніфест модернізму: А 1908; Б 1901; В 1917; Г 1937. 2. «Краще в своїй землі кістьми лягти, ніж на чужині бути славним» - ідея твору М. Вороного: А «За Україну!»; Б «Євшан-зілля»; В «На скелі»; Г «Намисто». 3. Створюючи народний український гімн, композитор Я. Ярославенко поклав на музику вірш М. Вороного: А «Коли ти любиш рідний край»; Б «Молитва»; В «Віра жива»; Г «За Україну!». 4. Укажіть, хто з українських поетів, окрім М. Вороного, звертався до художнього переосмислення літописної легенди про євшан-зілля: А І. Франко; Б Леся Українка; В Олександр Олесь; Г Б. Лепкий. 5. Укажіть поетичні збірки М. Вороного: А «Ліричні поезії»; Б «Будь мечем моїм!»; В «В сяйві мрій»; Г «На крилах пісень»; Д «Євшан-зілля»; Е «За Україну!»; Є «Зів'яле листя». 6. Розташуйте етапи життя і творчості М.Вороного у хронологічній послідовності. А М. Вороний - режисер галицького театру. Б Знайомство з І. Франком. В Навчання в Ростовському реальному училищі. Г Арешт і розстріл сина - поета і публіциста Марка. Д Написання маршової пісні «За Україну!». |
09.04.2020 Укр. мова |
Відмінювання займенників |
Параграф 65, виконати впр. 468 провідміняти займенники. Виконати завдання: https://learning.ua/mova/vosmyi-klas/vyznachaiemo-vidminok-zaimennyka1 |
09.04.2020 Укр. літ |
Новаторство М.Вороного в українській поезії | Підготувати повідомлення про життя і творчість О.Олеся |
10.04.2020 Укр. мова |
Написання займенників |
Параграф 68, виконати впр. 469, впр.470. Виконати завдання: https://learning.ua/mova/shostyi-klas/vypravliaiemo-slovospoluchennia |
10.04.2020 Укр. літ. |
Олександр Олесь. Життя і творчість митця. Пдтримка національно-визвольного руху. | Опрацювати презентацію: https://naurok.com.ua/prezentaciya-zhittya-y-tvorchist-oleksandra-olesya-134126.html |
13.04.2020 Укр. мова |
Числівник як частини мови | Опрацювати параграф 66, виконати вправу 471, 474 |
13.04.2020 Укр. літ |
Збірка поезій "З журбою радість обнялась" як ліричний документ епохи | Якщо б вам довелося зустрітися з Лаурою, про щоб ви її хотіли запитати, що розповісти? |
15.04.2020 Укр. мова |
Розряди числівників за значенням |
Опрацювати параграф 67, виконати впр. 480, впр.481, впр.483
|
15.04.2020 Укр. літ |
Вірш "О слово рідне! Орле скутий!" Обрзотворчі засоби, символічні образи | Написати твір-мініатюру: "Мої роздуми про творчість О.Олеся" |
16.04.2020 Укр. мова |
Відмінювання числівників |
Опрацювати параграф 68, виконати вправу 486, 489, 490, 493 Виконати завдання: https://learningapps.org/6939260 |
16.04.2020 Укр. літ |
Алегоричний образ народного співця як лебедя - символу незнищенності української нації ("Лебідь") | Розкрити символічний смисл назви вірша “Лебідь”. |
17.04.2020 Укр. мова |
Написання числівників |
Опрацювати параграф 69, виконати вправу 494, 498. Виконати завдання: https://learningapps.org/9063546 |
17.04.2020 Укр. мова |
Віра у щасливе майбутнє народу, його соціальне і національне визволення. "Чари ночі" шедевр інтимної лірики | Написати свої враження від поезії "Чари ночі" |
22.04.2020 Укр. мова |
Дієслово як частина мови |
Опрацювати параграф 70, виконати впр.501, впр.502, впр.506
|
22.04.2020 Укр. літ |
Ностальгія за рідним краєм ("О принесіть як не надію") | Написати твір-мініатюру "Рідний край" |
23.04.2020 Укр. мова |
Дві основи дієслова. Поділ слів на дієвідміни | Опрацювати параграф 71, впр.507, впр.508, впр. 510, впр.511 |
23.04.2020 Укр. літ |
Символізм драматичного етюда "По дорозі в Казку" |
Ціною досягнення високої мети є сміливість, подвижництво і жертовність героя, що обирає для себе роль лідера. Проблемі взаємовідносин вождя і народу присвячено драматичній етюд Олександра Олеся „По дорозі в Казку” (1908). Основний мотив твору — пошуки дороги із темного лісу. У першій картині змальовано вбоге, жалюгідне життя людей у темному лісі, без сонця та мрії. Автор створює узагальнений образ юрби: „Убрання не має ознаки нації і часу”. Люди не знають, що саме прагнуть відшукати, і просто інтуїтивно намагаються знайти стежку, що виведе їх із мороку. Темою драматичного етюду є взаємини героя, яскравої індивідуальності й натовпу, конфлікт між мрією та дійсністю, ідеалом і реальністю. Місцем розгортання подій є густий, непроглядний ліс. Цей твір є одним із яскравих зразків української символістської драми. Символічною є навіть його назва, зокрема, образ дороги та образ Казки. Символічність образу Казки багатогранна. Казка символізує не лише мрію, казкову країну, а водночас і світле майбутнє, добро, благо, державу і землю обітовану — тобто все те, що манить і тривожить, спонукає до руху вперед. Однак наявні й інші символи. Так, вагому роль відіграють у творі ліс та крила, терновий вінець, каміння, сонце, папороть, мак, кров. Символіка є наскрізною: червоні маки — символ жертовної крові, яку проливає той, хто прагне покращити життя людей; дороговказ до мети, дорога — очищення тощо. Можливо саме дорога до Казки є метою блукань, що характеризує її як символ страждань, можливість очищення від темряви. Персонажі твору не мають конкретних імен, оскільки узагальнюють людські характери: Хлопчик, Дівчина, Перший з натовпу набувають абстрактної символіки. Хлопчик, який прийшов із Казки, символізує нове покоління, якому належить творити майбутнє. Він мав намір зірвати квітку папороті, що в українському фольклорі є символом щастя та безсмертя народного волелюбного духу. Центральним образом драми є Герой. Він не має імені, біографії, власної історії. На відміну від традиційного романтичного героя, який незадоволений дійсністю і прагне відшукати ідеал в іншій реальності, неоромантичний герой Олександра Олеся не тільки йде сам до цього ідеалу, а й хоче вивести до нього інших. Люди, засліплені прагматизмом, лінощами та страхом змін, блукають лісом, у якому немає нічого „рідного й знайомого”, а Герой прагне вивести їх із темряви. Однак головному героєві затісно в хаті, де „ніде й крил розправить”. Сутність психології маси, яка думає тільки про сьогодення, а не про майбутнє, розкривається в словах: „Ти сам йди, а ми і тут свій вік як-небудь доживем”. У творі представлено типовий неоромантичний образ героя. Автор поєднав європейську неоромантичну тенденцію самопожертви заради людей та власне українську традицію, що символізує довгий шлях блукань у пошуках кращої долі для свого народу. Герой Олександра Олеся, породжений людською масою, веде її до світлої мети і гине, залишившись не сприйнятим цією ж масою. Драма „По дорозі в Казку” має схожий сюжет із оповіданням Максима Горького „Стара Ізергіль”, драмами М. Метерлінка „Сліпі” та Г. Ібсена „Брант”. У Олександра Олеся лише головний герой бачить, що Казка існує, а зневірений натовп вбиває свого поводиря та повертається назад, у лісові хащі. Причина того, що юрба обирає темний ліс, а не світлу Казку, всередині кожного з цього натовпу. В етюді показано, що захопити народ певною ідеєю значно легше, ніж зберегти його душевний запал. Порив до Казки швидко виснажує, заганяючи людей у ще густішу темряву. Сам же проводир, щоб залишатися лідером, повинен завжди перебувати на самоті, відмовлятися від найменших людських утіх, не піддаватися жодним сумнівам. Закохавшись, Герой ніби роздвоюється у власних думках та прагненнях, у ньому прокидаються сумніви, що позбавляють можливості продовжити замислену справу. Юрба жорстоко розправляється з колишнім лідером. Вінок нового проводиря кладуть на голову людини, яка схожа на горилу. У такому контексті символічними постають образи і Дівчини, і Хлопчика. Дівчина — символ вагання між примарною мрією та дійсністю. Дівчина на певному етапі пошуку дивовижної країни вступає в суперечку з Героєм, однак остаточно не зневірюється в існуванні Казки. Хлопчик років десяти, який справді живе в Казці, є доказом того, що вона існує. Найголовніше смислове навантаження цього образу в тому, що для того, аби потрапити в Казку, треба бути як дитина духовно чистим, відкритим до всього нового, вірити в свої сили, довіряти самому собі, чого не вистачило навіть Героєві. В етюді „По дорозі в Казку” відчутний вияв філософії двох світів — матеріального й духовного. І хоча духовний світ є вищим, ціннішим, однак перемагає матеріальний, звідси й песимістичний фінал твору, адже до Казки не потрапив ніхто. Автор залишає відкритим питання, чи вдасться комусь із тих, хто повернувся назад у темряву, побачити цю Казку. Водночас фінал драматичного етюду Олександра Олеся залишає світле враження, бо Країна Казка існує. Випишіть рядки з віршів Олександра Олеся, які сподобалися, чимось вразили, можуть стати вашим життєвим кредо. Свій вибір аргументуйте. |
24.04.2020 Укр. мова |
Види дієслів |
Опрацювати параграф 72, виконати впр.516, впр.518 Виконати завдання: https://naurok.com.ua/test/dieslovo-240193.html |
24.04.2020 Укр. літ |
Поетичність і психологізм драматичних творів О.Олеся. Особливості поетичного стилю. |
Вивчити напам'ять одну із поезій Пройти тестування: https://naurok.com.ua/test/oleksandr-oles-248145.html |
22.04.2020 Укр. мова |
Дієслово як частина мови |
Опрацювати параграф 70, виконати впр.501, впр.502, впр.506 Виконати завдання: https://learningapps.org/4356187 |
22.04.2020 Укр. літ |
Ностальгія за рідним краєм ("О принесіть як не надію") |
Варто звернути увагу на рік написання поезії — 1921, час, коли митець перебував в еміграції. Тож емоції ліричного героя, який зливається з автором, зумовлені ностальгією за Батьківщиною, передчуттям того, що вона втрачена назавжди. Отож час написання конкретизує зміст вірша. Важливим для розуміння його задуму є визначення ключових образів, через яких розгортається ліричний сюжет — перебіг думок і почуттів ліричного героя. У вірші Олександра Олеся це «крихта рідної землі» і «кухоль з рідною водою». Ці образи, виражені у формі літоти (применшення, антонім до гіперболи), викликають у читача низку асоціацій. Якою має бути туга, як вона опанувала ліричного героя, що для нього навіть крихта землі — як еліксир! Напевно, ви не раз чули від людей старшого покоління, що вони часто згадують про криницю свого дитинства, хочуть і просять напитися з неї води, бо вона особлива, солодка, незвичайна, бо — з рідного краю... Ці образи визначають емоційний настрій поезії, її елегійний лад, бо й ми, читачі, знаємо: поет так і не повернувся в Україну. Напевно, і сам автор десь на рівні людської і мистецької інтуїції відчував, що розлука з домівкою — назавжди. Ця думка особливо щемливо розкривається в першому рядку. Олександр Олесь утілює свій авторський задум за допомогою градації, тобто нанизування емоцій. Спочатку ліричний герой мріє притулити крихту рідної землі до вуст (скільки разів ми бачили по телевізору, як, повертаючись із далеких мандрів чи з полону, люди падають на коліна і цілують рідну землю) — і він «застигне»: напевно, бажаючи продовжити мить такого єднання. Але поету цього недостатньо. Тому він доповнює попереднє слово новим, більш емоційно наснаженим — «зомлію», знепритомною, утечу від жорстокої реальності еміграції. І коли до ліричного героя приходить усвідомлення неможливості поцілувати рідну землю, він просить «хоч кухоль з рідною водою». Наступний рядок — найдраматичніший у розгортанні ліричного сюжету: «Я тільки очі напою...», тобто лише... подивлюсь, незважаючи на «спрагу» розлуки. І знову поет згадує вуста, спрагнілі вуста, для яких достатньо не випити, а лише притулити до себе той бажаний кухоль, щоб ще раз пережити спомини, відчути усім зболеним єством рідний край. Останній рядок поезії — її кульмінація, підкреслена контрастом вода-вогонь: «Торкнусь душею вогняною». Лише торкнусь. А душа палає, і навіть вода, цілюща вода з рідного краю, не може пригасити той вогонь — болю і розпуки. Не можна не звернути увагу на те, що Олександр Олесь не називає адресата свого звернення. І в цьому криється великий підтекст. Ліричне переживання у творі надзвичайно сконденсоване, нагадує крик спраглої людини, яка не може знайти ковток живодайної води. Це розкривається й через образну тканину поезії, і через її синтаксичний лад, створений безсполучниковістю, тому вірш звучить напружено, що відповідає його емоційному настрою. Інверсовані епітети також цей настрій посилюють — уста «спрагнілі», душа «вогняна». Отож ми проаналізували ліричну поезію методом повільного читання, рядок за рядком. Як ви гадаєте, нам вдалося відчути задум поета? Чи за аналізом не втратилося те сильне відчуття болю й тривоги від втрати найріднішого, що хотів нам передати автор? Завдання: 1. Як ви гадаєте, хто є уявним адресатом поезії? 2. Про які художні особливості поезії можна ще згадати? 3. Проаналізуйте свою улюблену поезію методом повільного читання. Що нового ви для себе відкрили?
|
23.04.2020 Укр. мова |
Дві основи дієслова. Поділ дієслів на дієвідміни |
Опрацювати параграф 71, виконати впр.507, впр.508, впр.510, впр.511 Виконати завдання: https://learningapps.org/4233850 |
23.04.2020 Укр. літ |
Символізм драматичного етюда "По дорозі в Казку" |
Ціною досягнення високої мети є сміливість, подвижництво і жертовність героя, що обирає для себе роль лідера. Проблемі взаємовідносин вождя і народу присвячено драматичній етюд Олександра Олеся „По дорозі в Казку” (1908). Основний мотив твору — пошуки дороги із темного лісу. У першій картині змальовано вбоге, жалюгідне життя людей у темному лісі, без сонця та мрії. Автор створює узагальнений образ юрби: „Убрання не має ознаки нації і часу”. Люди не знають, що саме прагнуть відшукати, і просто інтуїтивно намагаються знайти стежку, що виведе їх із мороку. Темою драматичного етюду є взаємини героя, яскравої індивідуальності й натовпу, конфлікт між мрією та дійсністю, ідеалом і реальністю. Місцем розгортання подій є густий, непроглядний ліс. Цей твір є одним із яскравих зразків української символістської драми. Символічною є навіть його назва, зокрема, образ дороги та образ Казки. Символічність образу Казки багатогранна. Казка символізує не лише мрію, казкову країну, а водночас і світле майбутнє, добро, благо, державу і землю обітовану — тобто все те, що манить і тривожить, спонукає до руху вперед. Однак наявні й інші символи. Так, вагому роль відіграють у творі ліс та крила, терновий вінець, каміння, сонце, папороть, мак, кров. Символіка є наскрізною: червоні маки — символ жертовної крові, яку проливає той, хто прагне покращити життя людей; дороговказ до мети, дорога — очищення тощо. Можливо саме дорога до Казки є метою блукань, що характеризує її як символ страждань, можливість очищення від темряви. Персонажі твору не мають конкретних імен, оскільки узагальнюють людські характери: Хлопчик, Дівчина, Перший з натовпу набувають абстрактної символіки. Хлопчик, який прийшов із Казки, символізує нове покоління, якому належить творити майбутнє. Він мав намір зірвати квітку папороті, що в українському фольклорі є символом щастя та безсмертя народного волелюбного духу. Центральним образом драми є Герой. Він не має імені, біографії, власної історії. На відміну від традиційного романтичного героя, який незадоволений дійсністю і прагне відшукати ідеал в іншій реальності, неоромантичний герой Олександра Олеся не тільки йде сам до цього ідеалу, а й хоче вивести до нього інших. Люди, засліплені прагматизмом, лінощами та страхом змін, блукають лісом, у якому немає нічого „рідного й знайомого”, а Герой прагне вивести їх із темряви. Однак головному героєві затісно в хаті, де „ніде й крил розправить”. Сутність психології маси, яка думає тільки про сьогодення, а не про майбутнє, розкривається в словах: „Ти сам йди, а ми і тут свій вік як-небудь доживем”. У творі представлено типовий неоромантичний образ героя. Автор поєднав європейську неоромантичну тенденцію самопожертви заради людей та власне українську традицію, що символізує довгий шлях блукань у пошуках кращої долі для свого народу. Герой Олександра Олеся, породжений людською масою, веде її до світлої мети і гине, залишившись не сприйнятим цією ж масою. Драма „По дорозі в Казку” має схожий сюжет із оповіданням Максима Горького „Стара Ізергіль”, драмами М. Метерлінка „Сліпі” та Г. Ібсена „Брант”. У Олександра Олеся лише головний герой бачить, що Казка існує, а зневірений натовп вбиває свого поводиря та повертається назад, у лісові хащі. Причина того, що юрба обирає темний ліс, а не світлу Казку, всередині кожного з цього натовпу. В етюді показано, що захопити народ певною ідеєю значно легше, ніж зберегти його душевний запал. Порив до Казки швидко виснажує, заганяючи людей у ще густішу темряву. Сам же проводир, щоб залишатися лідером, повинен завжди перебувати на самоті, відмовлятися від найменших людських утіх, не піддаватися жодним сумнівам. Закохавшись, Герой ніби роздвоюється у власних думках та прагненнях, у ньому прокидаються сумніви, що позбавляють можливості продовжити замислену справу. Юрба жорстоко розправляється з колишнім лідером. Вінок нового проводиря кладуть на голову людини, яка схожа на горилу. У такому контексті символічними постають образи і Дівчини, і Хлопчика. Дівчина — символ вагання між примарною мрією та дійсністю. Дівчина на певному етапі пошуку дивовижної країни вступає в суперечку з Героєм, однак остаточно не зневірюється в існуванні Казки. Хлопчик років десяти, який справді живе в Казці, є доказом того, що вона існує. Найголовніше смислове навантаження цього образу в тому, що для того, аби потрапити в Казку, треба бути як дитина духовно чистим, відкритим до всього нового, вірити в свої сили, довіряти самому собі, чого не вистачило навіть Героєві. В етюді „По дорозі в Казку” відчутний вияв філософії двох світів — матеріального й духовного. І хоча духовний світ є вищим, ціннішим, однак перемагає матеріальний, звідси й песимістичний фінал твору, адже до Казки не потрапив ніхто. Автор залишає відкритим питання, чи вдасться комусь із тих, хто повернувся назад у темряву, побачити цю Казку. Водночас фінал драматичного етюду Олександра Олеся залишає світле враження, бо Країна Казка існує. |
24.04.2020 Укр. мова |
Види дієслів |
Опрацювати параграф 72, виконати впр.516, впр.518 Виконайте завдання: https://learningapps.org/1881768 |
24.04.2020 Укр. літ |
Поетичність і психологізм драматичних творів О.Олеся. Особливості поетичного стилю |
Вивчити напам'ять одну із поезій |
27.04.2020 Укр. мова |
Часи дієслів, їх творення | Параграф 43, впр. 519, 521, 524 |
27.04.2020 Укр. літ |
В.Винниченко. Життєвий і творчий шлях письменника | Опрацювати с.221-227 |
29.04.2020 Укр. мова |
Способи дієслів, їх творення |
Параграф 74, впр. 525, 526, 527, 528. Складіть "Кілька правил успішного учня" Виконати завдання: https://naurok.com.ua/test/sposobi-diesliv-234307.html |
29.04.2020 Укр. літ |
Рання творчість, її новаторство. Особливості збірки "Краса і сила" | Опрацювати с.227-232, прочитати новелу "Момент" |
30.04.2020 Укр. мова |
Особові, родові, числові форми дієслів. Стан дієслова. Зворотні дієслова. |
Параграф 75, впр. 533, 534. Напишіть есе "Яку добру справу я зробив/зробила нещодавно Виконати завдання: https://naurok.com.ua/test/formi-diesliv-dievidmini-191812.html |
30.04.2020 Укр. літ |
"Момент" - неореалістична новела про філософські проблеми життя і щастя |
Опрацювати с.232-234, виконати завдання на с.234 Виконати завдання: https://naurok.com.ua/test/moment-304237.html |
06.05.2020 Укр. мова |
РМ Доповідь у науковому стилі |
Опрацювати с.258-259, виконати завдання 724 Виконати завдання 724 |
06.05.2020 Укр. літ |
Романтика письменника. Створення першого в українській літературі науково-фантастичного роману-утопії "Сонячна машина" | Виконати завдання: https://naurok.com.ua/test/sonyachna-mashina-v-vinnichenka-45398.html |
07.05.2020 Укр. мова |
Дієприкметник як особлива форма дієслова |
Параграф 76, виконати впр. 537, впр. 539, впр.541, впр.543 Виконати завдання: https://naurok.com.ua/test/dieprikmetnik-323890.html |
07.05.2020 Укр. літ |
Шукання нового літературного героя (роман "Записки кирпатого Мефістофеля") | Скласти інформаційне гроно про В.Винниченка |
08.05.2020 Укр. мова |
Дієприкметниковий зворот. Безособові на -но, -то |
Параграф 77, впр.546, впр.548, впр.550, впр.553 Виконати завдання: https://naurok.com.ua/test/dieprikmetnikoviy-zvorot-rozdilovi-znaki-pri-nomu-362234.html |
08.05.2020 Укр. літ |
Драматичні твори, їхнє жанрово-тематичне багатство. Проблеми у драмі "Гріх", та їхня актуальність у наш час |
Дібрати цитати до характеристико образу Марії Ляшківської. Творче завдання для допитливих. Олег Бійма за п'єсою «Гріх» створив однойменний фільм. Перегляньте його і дайте відповідь на питання: «Чи вдалося режисерові передати основні мотиви п'єси В. Винниченка?»
|
13.05.2020 Укр. мова |
Дієприслівник. Дієприслівники доконаного і не доконаного виду. Дієприслівниковий зворот |
Опрацювати параграф 78, виконати впр.558, 559, 560, 563 Виконати завдання: https://naurok.com.ua/test/testi-za-temoyu-dieprislivnik-dieprislivnikoviy-zvorot-441767.html |
13.05.2020 Укр. літ |
В.Самійленко - видатний український лірик, гуморист |
В. Самійленко (1864–1925) — поет-лірик, сатирик, драматург, перекладач В. Самійленко (літературний псевдонім В. Сивенький, Іваненко, Полтавець, Смутний, Л. Сумний) народився 3.02.1864 у с. Великі Сорочинці Миргородського повіту — помер 12.08.1925 у Боярці, тепер смт Київської обл. В усіх жанрах творчості виявив себе як митець з тонким відчуттям слова, своїми темами, своєю неповторною манерою письма, зі своїм оригінальним підходом до традиційних тем. Освіта: Полтавська класична гімназія (1884–1890 рр.), історико-філологічний факультет Київського університету (1884– 1890 рр., навчання не закінчив). Почав друкуватися 1886 року. Заявив про себе віршем «Ельдорадо». Перша збірка «З поезій Володимира Самійленка» вийшла в Києві 1890 року. Окремі видання творів виходили у 1906, 1909, 1918 роках. Робота канцеляристом у різних установах, займався літературною діяльністю. Спалах творчої активності у 1917 році. Еміграція до Галичини 1920 року. Повернення до Києва 1924 року. Помер 1925 року. |
14.05.2020 Укр. літ |
Патріотичні мотиви в ліриці "Україна", "Українська мова" |
Патріотичні мотиви в ліриці («Україна») Багато про що писав В. Самійленко. «Але є одна тема, — підкреслював М. Рильський, — якій був вірний Самійленко все своє життя. Ця тема — Україна». Перший вірш циклу написаний у 1888 році, другий — у 1906 році. Тема: розповідь про високі почуття любові до батьківщини — розкішного, багатого краю, що перебуває в неволі й злиднях. Головна думка: Україна — це духовне начало, яке підносить людину до безсмертя. Жанр: вірш-медитація. Побудований як ліричний монолог героя і складається з двох віршів. Другий написано білим віршем. Художні засоби: порівняння («Як мрію чистую з найкращих мрій, / Я заховаю в серці Україну», «І мрія та, як світище ясне»); метафора (Україна — ненька); епітети (несхнучі сльози, геній променистий, І працю тиху, і мої пісні / На вівтар твій побожно я складаю).
|
14.05.2020 Укр. мова |
Прислівник як частина мови. Розряди прислівників. Ступені порівняння прислівників | Опрацювати параграф 79-80, виконати впр. 566, 567, 568 (скласти поетичний каламбур з однією парою слів на вибір), впр.578 |
15.05.2020 Укр. літ |
Сатиричні і гумористичні твори "Патріот Іван" |
Патріотично-гумористичні твори. «Патріот Іван» Сонячний гумор В. Самійленка відбиває життєрадісний характер його народу, який навіть у злиднях не втрачає природного почуття гумору й надії на краще майбутнє (І. Франко). Вірш написано 1888 року. Тема: розповідь про «славного патріота» Івана. Головна думка: висміювання українських псевдопатріотів. Особливості композиції: поступально-зворотна композиція. Художні прийоми: іронія. Рефрен («Ти, їй-богу, молодець!»); використання простонародної лексики (простонародного варіанта імені Іван (Іванець), роззявить рота). Художні засоби, тропи: епітети майже відсутні, що надає динамізму оповіді. Засоби створення комічного: прийом дотепності, яка виникає від невідповідності слова і діла псевдо-патріотів. Спосіб римування та ритміка: поезія складається з восьмивіршів. Два останніх рядки восьмивірша повторюються після кожного шестивірша з перехресним римуванням, що увиразнює ритміку. Оповідь стає більш динамічною.
|
15.05.2020 Укр. мова |
Правопис прислівників і прислівникових сполучень. Написання "не" з прислівниками |
Опрацювати параграф 81, виконати впр. 579, 581, 583 Виконати завдання: https://naurok.com.ua/test/pravopis-prislivnikiv-393898.html |
18.05.2020 Укр. мова |
РМ.Виступ на зборах, конференціях, семінарах | Опрацювати с.223-224, виконати впр. 644 (на вибір) |
20.05.2020 Укр. мова |
РМ. Дискусійне мовлення. Дебати як форма дискусії | Опрацювати с.264-265, виконати впр.739 |
21.05.2020 Укр. мова |
Прийменник його особливості. Правопис прийменників | Опрацювати паранраф 82, виконати впр. 588, 592. Підготуватись до контрольної роботи |
21.05.2020 Укр. літ |
Підсумкова контрольна робота | |
22.05.2020 Укр. літ |
Література рідного краю. Поезія | Ознайомлення з творами відомих поетів-земляків. Підготувати доповідь про одного із них на вибір. |
Презентація. Леся Українка "Лісова пісня"
12:33 13.03.2020