Українська мова та література вчитель Самоброд В.М.
дата | Тема | Домашнє завдання |
13.03.2020 | Другорядні члени речення | параграф 51-53, вправи 423, 419 |
17.03.2020 | Речення з однорідними членами. | парагрвф 54, вправи 433, 430, 431 |
17.03.2020 укр літ |
Тарас Шевченко"Садок вишневий коло хати", "За сонцем хмаронька пливе" | Вивчити вірші( відео запис розповіді вірша чекаємо у вайбері), відповідатии на запитання |
18.03.2020 укр.літ |
С.Васильченко "В бур*янах". | Прочитати оповідання. Написати твір - мініатюру "Малий Тарас- майбутній Кобзар" |
20.03.2020 укр.мова |
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами |
параграф 55, вправи 439, 440, 444 Узагальнювальне слово своїм значенням охоплює всі однорідні члени в реченні і є завжди таким же членом речення:
Узагальнювальне слово може стояти перед однорідними членами речення або після них:
Узагальнювальне слово виражається різними частинами мови, але найчастіше — займенником, іменником, прислівником:
|
30.03.2020 Мова |
Звертання.Непоширені й поширені.Розділові знаки призвертанні | Опрацювати параграф 57, вправи 451,452 |
30.03.2020 Укр.літ |
Павло Тичина. Життєвий шлях. " Не бував ти у наших краях !" | Опрацювати с. 199-200, виписати із вірша епітети і метафори ( див. с 250-251) |
31.03.2020 Мова |
Звертання | Повторити параграф 57 вправи 455,456 варіант А |
01.04.2020 Укр.літ |
Павло Тичина " Гаї шумлять","Блакить мою душу обвіяла" | Виразно читати вірші, вивчити напам'ять один на вибір,написати власний вірш про природу( за бажанням) |
03.04.2020 Мова |
Письмовий докладний переказ з елементами роздуму | Опрацювати с 165-166. скласти план тексту і переказати усно, а потім письмово, закривши підручник |
06.04.2020 Мова |
Вставні слова та сполучення слів | Опрацювати параграф 58 вправи 461,462 |
06.04.2020 Укр.літ |
Євген Гуцало.Відомості про письменника.Оповідання "Лось" |
Опрацювати с.203,прочитати оповідання,переказувати його |
07.04.2020 Мова |
Розділові знаки при вставних словах. | Повторити параграф 58,написати повідомлення про випалок із життя класу з використанням вставних слів. |
08.04.2020 Укр.літ |
Протистояння добра і зла-наскрізна тема світового мистецтва | Відповідати на запитання с.210-211,поділити текст на частини,дібрати заголовки письмово. |
10.04.2020 Мова |
Оформлення конверта | Опрацювати с.172-173,написати листа комусь із родичів вкласти в конверт і відправити його. |
13.04.2020 Мова |
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. | Опрацювати параграф 60,вправи 471 (І,ІІ,ІІІ),474(1,11) |
13.04.2020 Укр.літ |
Усний твір-характеристика персонажів оповідання "Лось" | Опрацювати с.210,виписати визначення,характеристика образів. |
14.04.2020 Мова |
Складне речення з безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. | Повторити & 60,вправи 475,опрацювати & 61,вправи 479 (І,ІІ),опрацювати схему розбору речення на с.178,вправи 483(І,ІІІ-трьох речень). |
15.04.2020 Укр.літ |
М.Рильський.Відомості про поета. | Опрацювати с. 212,читати й переказувати. |
17.04.2020 Мова |
Кома між частинами складного речення. | Повторити & 61,вправи 482,481 (Варіант А) |
21.04.2020 Мова |
Кома між частинами складного речення | Повторити & 60,61, виконати синтаксичний розбір речення вправи 479 (1,2 користуючись схемою на схемою с 178) |
22.04.2020 Укр.літ |
М.Рильський.Поезія "Дощь","Осінь-маляр із палітрою пишною". | Вивчити напам'ять вірш на вибір.Відповідати на запитання на с 214. |
24.04.2020 Укр.літ |
Позакласне читання.Улюблені вірші українських поетів про природу. | Виразно читати вірші про природу,підготувати повідомлення про автора улюбленого вірша ( у зошиті). |
27.04.2020 Мова |
Пряма мова.Розділові знаки у реченнях з прямою мовою. | Опрацювати & 63, вправи 487(усно),488 (І,ІІ,ІІІ) |
27.04.2020 Укр.літ |
Григір Тютюнник.Коротко про письменника.Оповідання "Дивак". | Опрацювати с 215, читати і переказувати оповідання,поділити на чотири частини, дібрати заголовки і записати. |
28.04.2020 Мова |
Речення з прямою мовою | Повторити & 63,вправи 489,492. |
29.04.2020 Укр.літ |
Гр.Тютюнник "Дивак". | Виконати завдання 1-10 на с.221-222 |
04.05.2020 Мова |
Діалог.Тере при діалозі | Опрацювати & 64,вправи 495,496 |
04.05.2020 Укр.літ |
М.Вінграновський "Сіроманці". | Прочитати І частину повісті с. 223-235, виписати порівняння, епітети. |
05.05.2020 Мова |
Діалог. Тире при діалозі. | Повторити & 64,вправи 499,500 (І усно) |
06.05.2020 Укр.літ |
М.Вінграновський " Сіроманці" | Прочитати ІІ частину повісті, переказувати увесь твір, знайти інформацію про вовків,їхній спосіб життя, поведінку з людьми,записати у зошит. |
08.05.2020 Мова |
Діалог. Тире при діалозі. | Повторити & 64, вправи 500 (ІІ) |
12.02.2020 Мова |
Контрольний твір | Написати твір на тему " Говорити правду не завжди легко" |
13.05.2020 Укр.літ |
Контрольний твір | Написати твір на тему: " Добро завжди перемагає зло" ( власне закінчення повісті " Сіроманець" |
15.05.2020 Мова |
Синтаксис і пунктуація.Повторення | Опрацювати & 47-64, тестові завдання на с. 187-188 |
Укр .мова | Підсумкова контрольна робота |
Підсумкова (річна) контрольна робота Тести 1. Іменниками є всі слова в рядку: А держава, намисто, три, двічі; Б двійка, спина, настрій, радість; В зрання, ранок, байдужість, золото; Г читання, два, тричі, велич. 2. В алфавітному порядку записано всі слова в рядку: А краса, автобус, хліб; Б сіль, сільський, сором; В малюк, маяк, манеж; Г альбом, арія, ананас. 3. Слово серце вжито в прямому значенні в рядку: А хворе серце; Б ніжне серце; В материнське серце; Г серце України. 4. НЕ є словосполученням сполука слів: А спів пташок; Б читати книгу; В сонячний ранок; Г батьки і діти. 5. М’який знак замість пропусків слід писати в усіх наведених словах у рядку: А пул..с, комп..ютер, тін..; Б українс..кий, Пол..ща, Хар..ків; В діл..ниця, нен..ці, їдал..ня; Г гір..кий, Гор..кий, пол..ський. 6. Установіть відповідність між частинами фразеологізмів. 1 гордіїв А горб 2 дамоклів Б Ковчег 3 прометеїв В Меч 4 ноїв Г вузол Д Вогонь 7. Укажіть речення з фразеологізмом: А Мої дні течуть тепер серед степу… (М. Коцюбинський). Б До місяця рукою подати… (М. Литвин) В Ще сонячні промені сплять — Досвітні вогні вже горять (Леся Українка). Г Ой у лузі червона калина похилилася (Народна творчість). 8. Поширеним є речення: А Тетяно, будь відвертою. Б Іванко, мабуть, заснув. В Мені радісно. Г Таємниці білими нитками шиті. 9. Апостроф уживається в усіх словах у рядку: А м..ята, мавп..ячий, в..юн; Б роз..яснити, п..єдестал, б..юро; В пам..ять, комп..ютер, м..язи; Г ін..єкція, зів..ялий, св..ято.
10. Синонімами є слова в рядку: А свіжий, ранній, пухкий; Б багатобарвний, барвистий, кольористий; В байдужий, нецікавий, сторонній; Г м’який, білий, пухнастий. 11. Префікс при- слід писати в усіх словах у рядку: А пр..пишний, пр..йти, пр..йменник; Б пр..єднання, пр..сісти, пр..мусити; В пр..чепити, пр..багатий, пр..лягти; Г пр..їхати, пр..міський, пр..добрий. 12. Що означає фразеологізм «як кіт наплакав»? А дуже багато; Б дуже швидко; В дуже мало; Г лити сльози. 13. До якого типу мовлення належить наведений уривок тексту? Ліс ще дрімає в передранішній тиші. Непорушно стоять дерева, загорнені в сутінь, рясно вкриті краплистою росою. Тихо навкруги, мертво… (М. Коцюбинський). А розповідь; Б опис; В роздум; Г розповідь з елементами роздуму. 14. Префікс с- мають усі слова в рядку: А ..питати, ..шити, ..фотографувати; Б ..чесати, ..гуртувати, ..бігати; В ..пекти, ..трусити, ..кривдити; Г ..танцювати, ..чистити, ..тримати. 15. Укажіть рядок слів, які не можна перенести з рядка в рядок: А меч, паста, заєць; Б олія, гімн, око; В нора, тінь, сіль; Г міст, місто, смак. 16. Яким членом речення є виділене слово? Ласкаве слово — що весняний день. А підметом; Б присудком; В додатком; Г означенням. 17. З подвоєними літерами пишемо всі слова в рядку: А зран..я, безсмерт..я, пісен..ий; Б блажен..ий, швидкоплин..ий, осін..ій; В склян..ий, юн..ат, без..убий; Г спросон..я, лист..я, кам’ян..ий. 18. Букву е слід поставити замість пропусків в усіх словах рядка: А в..селий, д..рев’яний, в..сокий; Б пр..летіти, пр..звище, мар..во; В пр..красний, с..льський, д..тина; Г в..ликий, пр..мудрий, кол..со. 19. НЕправильно розставлено розділові знаки в реченні: А Максим Рильський закликав: «Як парость виноградної лози, плекайте мову!» Б «Книги для мене необхідні, як хліб насущний», — говорив Т. Шевченко. В «У слова немає крил, але воно літає»: говорить узбецьке прислів’я. Г «Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати», — писав В. Симоненко. 20. Синоніми — це слова, що: А мають однакову форму, але різне значення; Б близькі за значенням, але різні за формою; В протилежні за значенням; Г вживають жителі певної місцевості. 21. Яким членом речення є виділене слово? Осінь зачаровує мене завжди. А підметом; Б означенням; В обставиною; Г додатком. 22. Наголошеним є перший склад в усіх словах у рядку: А олень, вимова, сани; Б приятель, донька, камінь; В читання, випадок, розмір; Г спина, ненавидіти, новий. 23. У якому слові на місці виділеного звука слід писати літеру г? А ле[х]кий; Б во[ґ]зал; В е[ґ]замен; Г рю[ґ] зак. 24. Для якого стилю мовлення характерним є вживання слів: ранкова сльоза, світанковий розмай, тихий вечір? А розмовного; Б художнього; В наукового; Г публіцистичного. |
Укр.літ 19,05,2020 |
Підсумкова контрольна робота |
Підсумкова контрольна робота з української літератури учня / учениці 5 класу Козака Миколи Методичні рекомендації: підібрано 24 завдання, з яких потрібно виконати 12 завдань (шість продовжити речення і шість тестових завдань). Ви самостійно обираєте ті завдання, на які точно знаєте правильні відповіді. Таким чином збільшуєте шанс на кращий результат. Але намагайтеся, щоб ваші відповіді не співпадали із відповідями сусіда. Нумерацію пишете ту, під яким номером завдання. P.S. Перевірено, дітям не звично було, але результат перевершив сподівання. Звісно, можна не заморочуватися, розділити завдання на два варіанти, і хай діти виконують як завжди.
А Нестор Літописець Б Т. Шевченко В Олександр Олесь
А Володимир («Літописна оповідь про заснування Києва») Б Ольга (Олександр Олесь «Княгиня Ольга») В Ярослав Мудрий (Олександр Олесь «Ярослав Мудрий»)
А молодість, радість Б сум, розлуку В чистоту, вірність
А «Соловей» К. Малицької Б «Гаї шумлять» П. Тичини В «Садок вишневий коло хати» Т. Шевченка
А лісничий Б мисливці В його побратими
А Чепіжного Б Сашка В Андрійка
А М. Вінграновський Б М. Рильський В Гр. Тютюнник
А Сашко з повісті М. Вінграновського «Сіроманець» (порівняння, гіперболу) Б Олесь з оповідання Гр. Тютюнника «Дивак» (епітети, порівняння) В Тарасик із оповідання С. Васильченка «У бур’янах» (метафору, персоніфікацію)
А хоче поквитатися з Чепіжним Б йому подобається жити в глинищі і гуляти степом В Сашко – його друг
А Дмитрик (О. Сенатович «Малий віз») Б Івась (О. Пчілка «Сосонка») В князь Олег («Літописна оповідь про князя Олега»)
А гроші Б м'ясо В роги від лося
А «Сонячні кларнети» Б «Замість сонетів і октав» В «Плуг» |