Рекомендації для викладання навчальних предметів: математика
Питання, що має бути в центрі уваги під час організації освітнього процесу, турбує багатьох педагогів. Аби допомогти вчителям математики опрацювати орієнтири для роботи у новому навчальному році, ми підготували огляд Інструктивно-методичних рекомендацій щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році, розроблених Міністерством освіти і науки України.
Організаційні аспекти
У 2023/2024 навчальному році МОН рекомендує приділити більше уваги прикладній спрямованості математики за допомогою такої навчальної діяльності учнів:
- виконання завдань, що розвивають уміння бачити математику в реальному світі;
- застосування вивчених формул і способів розв’язування математичних задач для досягнення особистих (повсякденних, життєвих) цілей і потреб;
- розв'язування задач, у яких необхідно пояснити або обґрунтувати власну думку, спираючись на результати виконаних розрахунків, довести або спростувати твердження на підставі отриманих результатів обчислень;
- проведення аналізу графіків і діаграм, розшифрування та пояснення представлених даних;
- побудова та дослідження найпростіших математичних моделей реальних об’єктів, процесів і явищ, інтерпретація та оцінка результатів;
- прогнозування в контексті навчальних та практичних задач;
- використання математичних методів у життєвих ситуаціях.
Також варто пропонувати учням виконувати комплексні завдання, для розв'язання яких потрібно поєднувати алгебраїчні та геометричні знання й уміння, знаходити різні способи вирішення однієї проблеми. Досягненню таких цілей також можуть сприяти як уроки з міжпредметними зв’язками, так і інтегровані уроки.
МОН нагадує, що для запобігання перевантаження учнів має бути визначений час проведення тематичних (контрольних) робіт і розроблений відповідний загальношкільний графік. Під час його складання слід врахувати, що упродовж одного робочого дня учні можуть виконувати письмову контрольну роботу тільки з однієї дисципліни, а протягом тижня — не більше ніж з трьох. У кожному класі необхідно передбачити їхній рівномірний розподіл протягом навчального періоду не допускаючи накопичення письмових (контрольних) робіт наприкінці семестру чи навчального року.