A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Тулиголівська гімназія Кролевецької міської ради

Дистанційне навчання від 07.04.2020

Дата: 07.04.2020 10:32
Кількість переглядів: 18775

Фото без опису

09.04.2020

Роберт Шеклі «Запах думки». Утвердження сили людської думки у  

           творі. Духовне й фізичне випробування Кліві.

 

 

Бліц-диктант «Перевір себе».

  1. Зореліт летів крізь колонізоване скупчення Сергон .
  2. Зореліт здійснив вимушену посадку тому, що не працювала система опалення .
  3. Приземлившись, корабель вибухнув.
  4. Тварини, які населяли планету, були такими ж, як і на Землі .
  5. Кліві підібрав біля уламків корабля контейнер з провізією .
  6. Головному герою довелося захищатися від хижих звірів .
  7. Кліві не вдалося зберегти сумку з поштою.
  8. Лерой провів на планеті ЗМ-22 три дні .
  9. Головний герой переховувався від небезпеки в печері .

10)В останнє на планеті Кліві уявив у себе в руках смолоскип, яким він спричинив небачену досі тут пожежу .

     11)Кліві став телепатом .

Запитання за змістом твору

  1. У якому зоряному скупченні перебував головний герой? 
  2. Ким працював головний герой? 
  3. Куди він вирішує посадити свій зореліт? 
  4. Що сталося під час посадки на планету? 
  5.  Коли Кліві отямився, то що він зрозумівЯку першу інопланетну істоту побачив Кліві? Що в ній було дивного? 
  6.  Яку другу тварину побачив Кліві? 
  7.  Ким виявився третій звір? 
  8.  Як головному герою вдалося врятуватися від зграї вовків?  Чому головному герою довелося спробувати стати кущем
  9. Ким довелося стати Кліві, щоб відлякати пантеру й вовків остаточно? 

        Чому вода стала для Кліві неприємним розчаруванням? 

 

 

Ланцюжок перетворень.

Подивіться на малюнки і згадайте в кого перетворювався Кліві за допомогою сили думки.

Тварини

Уявні перетворення Кліві

Результат

Пантера

пантера-самиця

пантера-відступила

Вовки

змія

вовки відскочили

Пантера і Вовки

кущ

Хижаки втратили інтерес

Стерв’ятники

труп

У стерв’ятників з’явився апетит

Пантера і вовки

смолоскип

Пантера й вовки втекли

Всі тварини

пожежа, бурхливе полум’я

Повна перемога над тваринним світом

Результат: «Він боровся з цією планетою за її правилами і переміг... Так і мало бути. Хіба завдяки своєму розуму й умінню пристосуватися людина не була завжди і скрізь царем природи?»

 

Випробування, які  доводиться долати герою

На боротьбу за життя Роберт Шеклі відводить своєму герою всього три дні.  За цей час він повинен випробувати:

Боротьбу зі  страхом                                  

Боротьбу з болем                                         

Боротьбу з напругою і невідомістю

 Назвати якості, які  допомагають вижити Кліві.

Отже, завдяки врівноваженості, силі духу, терпінню, витривалості та любові до життя людина перемагає страх в оповіданні Роберта Шеклі.

Лерой Кліві зустрічає на чужій планеті звірів, їх безліч - це і вовки , і пантера, і інші.  Вони незрозумілі - глухі і сліпі, але від цього не менш небезпечні.

Роберт Шеклі переносить свого героя у невизначене майбутнє. Ним може бути і сучасне наше життя. І, враховуючи те, що світ значно змінюється, стрімко розвивається наука, техніка, в природі відбуваються непередбачувані катаклізми, людина не може бути певна, що її чекає завтра. Звідси і надзвичайна напруга, яку відчуває герой у Роберта Шеклі.. У нього нема часу на розрахунок, у нього нема часу, щоб планувати свої дії.А тому він збирає волю, нерви в один клубок і включає те, що дано людині природою,що заздалегідь у людини завжди з собою – свій мозок. Людина має бути настільки розумною, що у лічені хвилини вона мусить співставити, осмислити, зрозуміти, прийняти рішення і перемогти.  Звідси можна зробити висновок, щоЛерой Кливі зміг врятуватися лише завдяки силі свого розуму, так як людина, дійсно, істота розумна і може знайти вихід в екстремальній ситуації завдяки зусиллям волі і розуму.

 

Асоціативне гроно.

З перелічених якостей людей, відмітити ті, що притаманні Кліві.

Риси характеру героя - Відважний, відданий своїй справі (зберіг пошту), сильний духом, розумний, розвинена уява, спостережливий, винахідливий, кмітливий, цілеспрямований, оптиміст, телепат, любить життя, почуття гумору, уміє орієнтуватися в ситуації

Порівняльна характеристика героїв творів Роберта Шеклі «Запах думки» і Рея Бредбері «Усмішка».

 

 Порівняння героїв – Тома (Р.Бредбері «Усмішка») і Кліві (Р.Шеклі «Запах думки»)

Том (Р.Бредбері «Усмішка»)

Спільні ознаки

Кліві (Р.Шеклі «Запах думки»)

дитина

  • Події майбутнього. Жертвами технічної катастрофи.

 

дорослий

Потрапив у незвичайну пригоду добровільно

Потрапив у незвичайну пригоду через аварію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання

 

 Намалювати ілюстрації до твору.

Скласти пам’ятку або написати лист-пораду тому, хто опинився у    

                  надзвичайній ситуації.

Написати есе «Мої роздуми над сенсом життя».

 

 

 

 

 

 

 

 

10.04.2020 Розвиток мовлення. яке майбутнє нас чекає. Чому?
16.04.2020

Астрід Емілія Ліндгрен(1907 - 2002). "Міо , мій Міо"Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах.

https://rada.info/upload/users_files/24010718/5aef21bc8ff61a092cca0abb036bbc06.ppt

Домашнє завдання.:

1.Опрацювати біографію письменниці.

2.Скласти сенкан "Емілія Ліндгрен"

3.Прочитати "Міо, мій Міо", виписати цитати для характеристики головних героїв.

17.04.2020

"Міо , мій Міо".Образи головних героїв.Перемога добра над злом.

https://rada.info/upload/users_files/24010718/c6abfc154ef66d2ae960ff7af3203de4.ppt

https://www.youtube.com/watch?v=ko8q_SJzff0

https://www.youtube.com/watch?v=im5NB9qArcc

Домашнє завдання:

1.Скласти тестові завдання до твору.

 

23.04.2020

КрістінеНестлінгер." Кондрат, або дитина з бляшанки" Незвичність образу Конрада, риси його характеру.

Мабуть, не помилюся, коли скажу, що для дітей писати важче, ніж для дорослих. Чому? Бо вони більш вимогливі, чистіші душею, відчувають найменшу фальш. Для них слід розповідати веселі й правдиві історії, захоплюючі й ненав’язливо повчальні, оскільки діти страшенно  не люблять нотацій.

Саме такі твори і писала Крістіна Нестлінгер – австрійська письменниця.    Її перу належать і вірші, і оповідання для найменших, детективи, фантастичні повісті і  літературні казки . Герої  книг письменниці – звичайні сучасні діти. Вони живуть нормальним життям з радощами і негараздами,  часто помиляються, шукають виходу, а іноді вони – товсті і противні, нахабні і боязкі.

заповнити анкету письменниці

Кристина Нестлінгер

Christine Nöstlinger

 

                     

Дата народження

 

Місце народження

 

Національність

 

Громадянство

 

Мова творів

 

Рід діяльності

 

Напрямок

 

 

Після закінчення Віденської Академії мистецтв Кристина Нестлінгер займалася графікою та ілюструвала книжки для дорослих. Потім графіку довелося відкласти: треба було дбати про маленьких дочок Крістіану і Бар бару.

         Кристина стала малювати для них серію картинок про Фредеріку, неслухняну дівчину з червоними, як сік малини, волоссям і вигадувати про неї забавні історії. Коли доньки підросли, на кухні поставили друкарську машинку: Кристина хотіла записати все, що вигадує. Так в 1970 році виникла книга «Рудоволоса Фредеріка». Нестлінгер принесла її у видавництво разом з ілюстраціями. Книгу відразу опублікували. За неї вона відразу отримала приз Фрідріха Бедекера. Так Кристина Нестлінгер стала дитячою письменницею.

Кристина Нестлінгер дуже любить дітей. ЇЇ твори присвячені таким же звичайним дітлахам як і ви. У її книгах поруч з дітьми і дорослі – батьки, вчителі, сусіди. Вона завжди намагається знайти пояснення поведінки та вчинків своїх малих шибеників-героїв. У її творах діти й дорослі можуть завжди порозумітися, знайти спільну мову і стати справжніми друзями. Тому основним лозунгом творчості письменниці є її власний вислів: «Діти – люди, як всі!».

 За сорок років своєї літературної діяльності написала понад 40 книг для дітей. Серед них найбільшою популярністю в підлітків користується повість-казка «Конрад, або Дитина з бляшанки», де письменниця намагається пояснити мотиви деяких вчинків дорослих, що дає змогу , вам, дітям краще розуміти батьків і сприймати їх такими, якими вони є. А ще допомогти нам зрозуміти, чи легко бути ідеальною дитиною?

Повторення теорії літератури: казка,  повість

Повість — епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним

сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття

посідає проміжне місце між романом та оповіданням.

Казка — один із основних жанрів народної творчості, , розповідний,

сюжетний художній твір усного походження про вигадані та фантастичні

події.

Казка

Вигадана,

фантастична історія;герої – чарівні істоти ;у героїв казок є чарівні предмети, що

допомагають їм боротися зі злом

Повість

Прозовий твір,середній за розміром; Герої – звичайні люди ( дорослі або діти);

Розповідається про життя головних героїв


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора