A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Тулиголівський ліцей

Зарубіжна література вчитель Клок І.Г.

Дата Тема уроку Завдання

Вівторок 

17.03.20р.

О.Генрі " Дари волхвів".

Моральні цінності у новелі.

Пройти онлайн-тести за посиланням новела О.Генрі " Останній листок

або за посиланням join.naurok.ua код доступу 857421

Прочитати О.Генрі " Дари волхвів" стор. 236 -240 

Переглянути фільм за посиланням  Всеосвіта " Моральні цінності в новелі " Дари волхвів" О.Генрі - відео до уроку

Посилання на фільм О.Генрі "Дари волхвів"  

   Підготувати 4 питання для вікторини за змістом фільму.

Питання для перевірки  надіслати на електонку innaklok1@gmail.com

 

Четвер 

19.03.20

Біблійні мотиви у новелі О.Генрі

" Дари волхвів". Художні деталі.

 

- Пригадайте значення слова «волхви»? (Волхви - біблійні образи, мудреці-язичники, що передбачили народження Ісуса Христа. Назва твору, його сюжет мають символічний підтекст. Щоб розгадати його, слід звернутися до Біблії, а саме до євангельської легенди про народження Спасителя.)

 

 

 Пригадайте: Чого прагнули герої твору? (Зробити приємне своїй другій половинці - несподіваний подарунок.) Чому їхні подарунки можна вважати дарами?

- Якими були дари волхвів за Біблією? (Золото, ладан і смирна.)

Золото - символ могутності й багатства волхви принесли як Царю над Царями - наймогутнішому, найбагатшому в світі (мається на увазі передусім духовне багатство).

Ладан - запашний деревний сік, смола, знак особливого благоговіння до Бога.

Смирна (або мірра) - запашна речовина зі смоли тернового куща, символ священного помазання на Царство.

Особливості кольорової палітри обох текстів.

Червоний, жовтий (золотий), білий.

Всі три кольори у творах пов’‎язані з образами головних героїв.

 

Символічне значення цих кольорів за Біблією:

 

 (Жовтий (золотий) - символ Царства Небесного, символ багатства (духовного). Герої бідні, але в них було головне - любов, багатство внутрішнє, багатство душі. 

Червоний колір асоціюється з кров’‎ю (життям), сонцем, вогнем. Тому цей колір має багатозначний символічний підтекст. За Біблією: це і символ насильства (кров невинного Ісуса), символ самопожертви в ім’‎я великої любові боголюдини до грішного людства. За новелою О. Генрі: Джім та Делла також пожертвували найдорожчим заради один одного.

Білий - символ чистоти, непорочності (Діва Марія, Ісус). Таким же чистим, незаплямованим є кохання героїв. Ця любов підносить їх над буденністю, вона (любов) і є їхнім Царством Небесним.)

 

Висновок. Життя для Джима та Делли - то велика, як сонце, гаряча, як вогонь, любов, смисл якої - палати в ім’‎я іншого, віддавши найдорожче. Плавно, майстерно, за допомогою символічного підтексту автор переплітає небесне із земним, вічне із миттєвим.

М

Зверніть увагу на роздуми автора про життя: «Яка різниця між вісьмома доларами на тиждень і мільйоном на рік? І математик, і мудрець дадуть неправильні відповіді».

Ці слова автора можна прокоментувати  так: У житті більше горя, ніж радості; бідності, ніж достатку; відчаю, ніж упевненості. Автор міркує над питаннями: в чому сенс життя людини, в чому щастя? Можна бути багатим і не бути щасливим.

О. Генрі оптимістично стверджує: можна бути бідним і щасливим!

- Яка ціна подарунків Джима і Делли? Що вони символізують? (Це символи самовідданого кохання.)

Цю думку можна підтвердити текстом: «Пожертвували один для одного найдорожчими своїми скарбами».

- Хто ж є «волхвами», на думку О. Генрі? Який символічний підтекст образів Делли і Джіма? («Вони і є волхви». Вони - сучасні мудреці, їхнє почуття, ставлення один до одного - визнання того, що найбільший дар (талан) людини на землі - дар Любові.)

- Чому ж автор називає розказану історію непримітною, героїв - дурненькими дітьми, їхні вчинки - немудрими, а потім говорить про них як про наймудріших з усіх мудреців? (З позиції розуму - вони самі, їхні вчинки - наївні; з позиції серця - вони наймудріші з усіх мудреців.)

- Який дар митець вважає найважливішим для людини?

- У чому, на думку О. Генрі, сила людини?

 Вперше новели «Останній листок» та «Дари волхвів» були надруковані у збірці «Світильник, що горить».

- «Запаліть вогонь, я не хочу вмирати в темряві...» - останні слова О. Генрі, які стали не тільки лейтмотивом його життя, а й творчості. 

 

Подискутуймо!

Чи мали сенс маленькі жертви, на які пішли Джим і Делла?

Відповідь аргументуйте і запишіть до зошита у вигляді роздумів.

Пройти онлайн-тести за посиланням https://naurok.com.ua/test/o-genri-dari-volhviv-8342.html 

Дз : прочитати Г.Уеллс " Чарівна крамниця" ст.243 -247

Вівторок 

31.03.20

Герберт Уелс

"Чарівна крамниця"

Герберт Уелс. Точка зору дорослого і дитини в новелі "Чарівна крамниця" 

Переглянути відеоурок № 29 за посиланням https://www.youtube.com/playlist?list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&fbclid=IwAR2-JsQYDKM-iSIxYzoHOcaOmjEBx_AT8pfKYOEAyX2eA7I1kIxOopYK2_Q&app=desktop 

Записати до зошита ідею новели, основну думку і що стало кульмінацією твору.

Для цього уважно перегляньте відеоурок.

 Прослідкуйте зміну почуттів батька.

Байдужість

«Але мені й на думку не спадало завернути туди»

Здивування

«У крамниці я цього не чекав»

Задоволення

«— Непогано! — кинув я, сміючись»

Тривога, ревнощі

«Невдовзі я з невиразною тривогою і почуттям, дуже схожим на ревнощі, завважив, що Джип ухопив його за палець»

Підозра, побоювання

«Ця крамниця вже починала викликати в мене підозру й побоювання»

Обурення

«Я обурено викинув її [кульку] на бруківку»

Нерозуміння

«Але нічого чарівного в них [солдатиках] я так і не помітив...»

♦ Як змінюється стан хлопчика Джипа?

Цікавість

«Джип уважно роздивився свою кульку, потім дві ті, що лежали на прилавку, і зрештою підвів запитливий погляд на продавця...»

Подив

«Це була чарівна крамниця, і тому Джип не поспішав відразу до прилавка, як бувало...»

Захоплення

«Хлопчик говорив дуже мало, але очі його були красномовні. Красномовні були і його руки, що тримали біля грудей покупки»

Схвильованість

«Джип стояв невимовно схвильований»

Радість

«— Тату, а мені ця крамниця подобається!» «Він не був наляканий, не був розгублений; його просто страшенно тішило те, як минув день» 

Четвер

02.04.20

Особливості дитячого світу в оповіданні " Чарівна крамниця". Роль елементів фантастики

    Переглянути відеоурок № 29  ( з 5,20хв. по 9 хв.та з 12,20 по 13 хв.) за посиланням https://www.youtube.com/playlist?list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&fbclid=IwAR2-JsQYDKM-iSIxYzoHOcaOmjEBx_AT8pfKYOEAyX2eA7I1kIxOopYK2_Q&app=desktop  

Дати письмову відповідь на запитання:

1. Що було у пакунках, які отримав Джип у подарунок?

2. Чому батько не зміг побачити живих солдатиків хоч як не намагався це зробити?

  Установіть відповідність між магічними предметами з новели «Чарівна крамниця» та їх використанням . Відповіді записати до зошита.

Магічний предмет

Використання

1  великий барабан

 

А   Цим предметом продавець накрив Джипа, змусивши його зникнути.

 

2  скляна кулька

 

Б   Він здавався спокійним, розсудливим і помірковано хитався.

 

3  «Чарівна пляшка»

 

В   Джип хотів би показати цей предмет Джессі, якби володів ним.

 

4  тигр із пап’є-маше

 

Д   Цей предмет продавець витягував із несподіваних місць.

 

      Д/з: скласти кросенс Дива чарівної крамниці очима Джипа ( 9 картинок у певній послідовності). Електронний варіант надіслати на пошту.

 

Вівторок

07.04.20

Рюноске Акутагава         "Павунка" Утілення ідеї про моралну справедливість у новелі "  Павутинка". Філософський зміст твору. Підтекст.

 Переглянути відеоурок № 30 за посиланням https://www.youtube.com/playlist?list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&fbclid=IwAR2-JsQYDKM-iSIxYzoHOcaOmjEBx_AT8pfKYOEAyX2eA7I1kIxOopYK2_Q&app=desktop  

За матеріалом відеоуроку заповнити таблицю:

Тема: =====================================
Ідея:  
Головна думка:  
Жанр:  
Головний герой:  

Д/з: опрацювати матеріал у підручнику  стор. 248 -251;

дати письмові відповіді на запитання:

1. Чому Будда спочатку вирішив допомогти Кандаті?

2. Чи заслужено Кандата знову опинився у пеклі?

Відповідь обгрунтувати.

 Четвер

09.04.20

Художні образи новели ( Будда, Кандата). Зв'язок з японськими традиціями в новелі  " Павутинка" Р.Акутагави.

 Переглянути відеоурок № 30 з 8, 25 хв і до кінця за посиланням https://www.youtube.com/playlist?list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&fbclid=IwAR2-JsQYDKM-iSIxYzoHOcaOmjEBx_AT8pfKYOEAyX2eA7I1kIxOopYK2_Q&app=desktop   

Пройти онлайн - тести за посиланням.join.naurok.ua 

Код доступу 591698

Підготуватись до контрольної роботи за розділами " Літературний детектив",      " Світова новела"

Повторити матеріал підручника стор. 190 - 253

Вівторок 

14.04.20

Контрольна робота

Різнорівневі завдання з теми «Літературний детектив», «Світова новела» 

  

«Літературний детектив», «Світова новела»

Різнорівневі завдання  

І. ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ. Виконання тестових завдань. ( 3 бали )

1. Сью та Джонсі познайомилися:

а) у парку; б) на виставці; в) у місцевому ресторанчику.

2. Як звали хлопчика з новели"Чарівна крамниця":

а) Джек; б) Джип; в) Джім.

3. Напередодні якого свята відбуваються події в новелі О. Генрі "Дари волхвів":

а) Масляна; б) Пасха; в) Різдво.

4. Чим пожертвувала героїня новели"Дари волхвів"заради кохання:

а) грошима; б) волоссям; в) годинником.

5. Який єдиний добрий вчинок зробив Кандата:

а) пожалів павучка; б) допоміг бідній людині; в) врятував друга.

6. Що Джип приніс додому з чарівної крамниці:

а) ляльку, що плаче, як жива; б) чарівний іграшковий меч;

в) олов'яних солдатиків та живого кошеня.

ІІ. СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ. Тести (3 бали)

1. «Спілка рудих» в однойменній новелі А. Конан Дойла була заснована:

а) як прикриття для пограбування банку; б) щоб видобувати золото з відходів виробництва; в) для культурно-просвітницької роботи; г) для розслідування резонансних злочинів

2. Точки зору дорослого і дитини висвітлюються в новелі:

а) «Чарівна крамниця» Г. Уеллса; б) «Дари волхвів» О. Генрі;

в) «Останній листок» О. Генрі; г) «Золотий жук» Е. А. По.

3. Ідеєю новели Р. Акутагава «Павутинка» є:

а) уславлення сміливості, рішучості та відважності;

б) необхідність наполегливо йти до поставленої мети;

в) утвердження торжества моральної справедливості;

г) засудження жорстокості та обману

4. Твір Е. А. По «Золотий жук» названий так тому, що:

а) знайдений скарб піратів був великим зливком золота, відлитим у формі жука;

б) малюнок із зображенням золотого жука наштовхнув героя на думку про пошук скарбів піратів;

в) при ловитві золотого жука був знайдений шматок пергаменту із зашифрованим місцем скарбу;

г) золотий жук — це прикраса пані, яка розповіла героєві про скарб піратів і ймовірне місце його знаходження.

5. У новелі О. Генрі «Дари волхвів» гребінець і ланцюжок:

а) показали силу кохання; б) посварили героїв; в) познайомили героїв; г) стали предметом злочину

6. Співзвучним головній думці новели Р. Акутагава «Павутинка» є прислів’я:

а) сім раз відмір, а раз — відріж; б) любиш кататися, люби і санчата возити;

в) поспішиш — людей насмішиш; г) скільки вовка не годуй, а він усе в ліс дивиться.

ІІІ. ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ. (4 бали) Установити відповідності.

 1. Установіть відповідність між твором і письменником.

 

 1.«Чарівна крамниця»

 

А Рюноске Акутагава

 

 2.«Пістрява стрічка»

 

Б Герберт Уеллс

 

 3.«Золотий жук»

 

В Конан Дойл

 

 4.«Павутинка»

 

Г О.Генрі

 

 5. «Дари волхвів»

 

Д Е.По

 

 6. «Останній листок»

 

 

 7.«Спілка рудих»

· 2. Установіть відповідність між назвою терміна та його значенням.

1.Невеликий за обсягом прозовий твір, у якому йдеться про незвичайну пригоду.

А фентезі

2. Різновид фантастичної літератури, заснований на використанні міфологічних і казкових мотивів.

Б розповідач

3.Вигадана автором особа, від імені якої в епічному творі зображено події та персонажів.

В гіпербола

4.Художній прийом, що ґрунтується на перебільшенні певних властивостей зображуваного героя, предмета чи явища.

Г новела

Короткі письмові відповіді на запитання.

3.Чому Кандата, герой новели Р. Агукагави «Павутинка», так і не зміг врятуватися?

4.Творам детективного жанру завжди притаманні....

ІV. ВИСОКИЙ РІВЕНЬ. (2 бали) . Виконайте одне із завдань.

 Напишіть  твір-роздум на одну із запропонованих тем.

  1. За всі гріхи розплата неминуча  (За новелою Р. Акутагави «Павутинка»).
  2. Золота пора дитинства (За новелою Г.Уеллса «Чарівна крамниця»).
  3. У чому привабливість детективу?

 

 

 Четвер 

16.04.20

Айзек Азімов "Фах".

Роздуми про майбутнє людини і людства.

 Опрацювати матеріал підручника стор. 266 -267

Прочитати повість А. Азімова" Фах"

 Переглянути відеоурок № 31  ( з початку і до 7хв40с) за посиланням https://www.youtube.com/playlist?list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&fbclid=IwAR2-JsQYDKM-iSIxYzoHOcaOmjEBx_AT8pfKYOEAyX2eA7I1kIxOopYK2_Q&app=desktop   

Заповнити анкету

А.Азімоа "Фах"

1. Жанр твору: ....................

2. Головний герой ..............

3. Місце дії .........

4. Тема повісті : ............................

5. Головна думка: ........................

6. Фантастичними у творі є: .............................

7. Система освіти за повістю А.Азімова " Фах":

 І етап:..................

ІІ етап : .....................

ІІІ етап: ..........................

ІV етап: ......................

8. Автором скількох книжок є А Азімов? .......................

9. Які проблеми хвилбвали письменника? ......................

10. Лауреатом якої премії є А Азімов? ................................

 Вівторок 

21.04.20

Образ Джорджа Плейтона.

Проблема духовної реалізації людини.

 Переглянути відеоурок № 31  ( з  7хв40с і до кінця) за посиланням https://www.youtube.com/playlist?list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&fbclid=IwAR2-JsQYDKM-iSIxYzoHOcaOmjEBx_AT8pfKYOEAyX2eA7I1kIxOopYK2_Q&app=desktop   

 Завдання : Охарактеризувати письмово головного героя( міні-твір, 5 -6 речень).

Дати відповіді на питання:

 1. Що хотів довести Плейтон представникам Новії?

 2. Завдяки чому Джордж опинився на найвищому суспільному щаблі?

 Четвер 

 23.04.20

 Утвердження сили людського інтелекту , самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.

    

Про що йде мова у творі? (Мова йде про вибір професії та врахування нахилів кожного з молодих людей. Але, на жаль, не все враховане під час вибору).

- Де відбуваються події? (Події відбуваються у майбутньому на Землі, коли цивілізація зробила великий крок вперед. За фахівцями на Землю прибувають з інших планет, тому що тільки тут їх готують).

- В якому значенні вживається слово «Фах»? (Фах – це професія. Але слово набуває і символічного значення. Автор тут розуміє також справжнє покликання людини, талант, призначення).

- Які проблеми порушує письменник у творі? (Автор зображує такі проблеми: основна мета освіти; внутрішня сутність людини, її покликання; місце людини в суспільстві; людина та досягнення науки і техніки; людина і цивілізація).

- Що собою являє День Читання?  Сутність дня Читання полягає у тому, що діти у 8 років «навчаються» читати за допомогою досягнень науки і техніки. Діти зовсім не докладають зусиль. Все за них роблять машини. В творі навіть немає слова «вчитель», дітям до голови прикладають дротики лікарі. Учням спочатку це подобається, дехто навіть заздрить дітям майбутнього. Але дехто висловлює свою думку, що це нецікаво, коли зовсім не докладати зусиль та не застосовувати своїх здібностей.

-  Які відчуття та почуття охоплювали Джорджа Плейтена?

Цитати:

 «І тепер, заплющивши очі, він опинився наодинці зі страхом. Він відчув дротики на скронях. Дзижчання линуло звідкись здаля і поглиналося гупанням крові у вухах, що озивалося відлунням, наче в печері»;

«- І я вже вмію читати? – Джордж не відчував у собі ніяких змін»;

«І тоді, без будь-яких попереджень, його наче оповило грубою повстиною, відокремивши від буття. Він не чув власного тіла, зникли відчуття, весь довколишній світ, зостався тільки він сам і голос, що зринав із безодні й щось шепотів… шепотів… шепотів.».

Отже, відчуття не з приємних, присутній навіть страх, непередбачуваність. Пригадайте свій досвід у навчанні читати, і порівнюють свої враження та почуття з Джорджевими.

Ваші почуття  відрізняються приємними спогадами.

Отже, перевага сучасної освіти в навчанні читати  перед освітою майбутнього, що зображена у Азімова.)

Який фах обрав Джордж Плейтен до Дня Освіти? Ким хотів стати Тревіліян?

 (Отже, Джордж мріяв про  професію програміста. Він навіть готував себе до цього, самостійно опрацювавши підручники, які були досить складні, Але бажання і наполегливість були такими сильними, що юнак зумів розібратись з ними. Він робив так, як ми зараз у сучасній школі. Щоб зрозуміти програмування, він спочатку вивчав електроніку та математику. А Тревіліян особливо не задумувався над вибором свого фаху. Його цілком влаштовувало те, що його дід та батько були металургами, і він хотів продовжити їхню справу).

«Тема вибору фаху завжди була предметом суперечок між Джорджем і коротуном Тревіліяном»;

«Річ у тім, що Тревіліянів батько, дипломований металург, свого часу працював на одній з далеких планет. Дід його теж був дипломованим металургом. Природно, що сам коротун, не вагаючись, обрав собі цей фах.»;

«У вісімнадцять років Джордж Плейтен твердо знав, що стане дипломованим програмістом; він прагнув цього, відколи памятав себе»;

«Він ніколи б не осмілився розповісти ні Тревіліянові, ні навіть своїм батькам, що саме робить і чому такий певний у собі»;

«Він (батько) бачив, як і всі довкола, що Джордж має неабиякі здібності й кмітливий розум. А це, безумовно, певний знак, що його чекає блискуче майбутнє».

Чому не здійснилися мрії обох юнаків?

(В День Освіти Джордж Плейтен почув такі слова лікаря Антонеллі: «Хоч би як подобався фах, ви не здобудете його, якщо фізіологія мозку показує, що ви маєте здібності до іншої діяльності». А Сем Елленфорд підтвердив: «Ти, звісно, знаєш, яким чином діє земна Програма Освіти: практично всяка людина спроможна засвоїти будь-які знання, але кожен окремий мозок краще підходить до одних видів знань, ніж до інших. Ми намагаємося, по змозі, поєднувати структуру мозку з відповідними знаннями даного фаху, виходячи з потреби на спеціальність.» Ніхто не сказав, що в нього гарні розумові здібності, він потрапив до притулку для недоумків, це пригнічує його. А Тревіліян отримав фах металурга, але за застарілою програмою, що була на плівці. Через це він не був відібраний під час Олімпіади до Новії. Моральні якості та почуття взагалі не враховуються під час оволодіння фахом).  

 - Яким постає світ майбутнього в оповіданні «Фах»?

(Світ майбутнього досить раціонально побудований. Діти не ходять до школи, їм не треба вчити уроки, за них все вирішили науковці. В День Освіти вони отримують вміння читати, а в День Олімпіади набувають фах. У нашому розумінні  олімпіада – це змагання між людьми, які досягли гарних результатів у знаннях чи в спорті, завдяки своїм здібностям, праці, наполегливості. У творі «Фах» Олімпіада – це  отримання молодими людьми знань певної професії, що дають «машини»). 

Таку систему освіти не можна назвати взірцевою, адже вона зовсім не враховує бажання і здібності молоді. Так, Тревіліян не може потрапити на омріяну планету працювати, бо знання здобув за допомогою застарілого апарата. А Плейтен взагалі не отримав професії, хоча готувався стати програмістом).

Система отримання знань у творі антигуманна. Прикладом може бути доля головного героя – Плейтена, який не лише не став програмістом, але й потрапив до притулку для недоумків. Хоча насправді він виявився розумним, його тут будуть готувати для інтелектуальної праці, щоб він разом з іншими вченими вдосконалював програми. Але яких принижень і страждань довелось пережити героєві!)  

    Перенести таблицю до зошита: 

Переваги та недоліки сучасної освіти та освіти майбутнього

    

Сучасна освіта

                                   Майбутня освіта

Переваги

1.Людина сама вибирає фах

2.Можна здобути кілька професій

 

3.Є можливість вдосконалюватися

4.Можна творчо виявляти оригінальність свого мислення

1.Швидке набуття знань

2.10 років дітей ніхто не турбує. Вони живуть з батьками

3.Висококваліфіковані спеціалісти однієї галузі

4.Держава дбає про освіту

  1. Забезпечення роботою
  2. Високий рівень НТП; заселення тисячі планет
  3. Одна мова для всіх

Hедоліки

  1. Довгий час здобуття освіти
  2. Знання поступово стираються з пам`яті
  1. Не має змоги самовизначитися
  2. Не має пізнавального інтересу
  3. Боротьба за  право влаштуватися у житті
  4. Програмування людини
  5. Прагматичні інтереси, духовність – другорядна

6.Людина -  підневільна, вона повністю підкорена державі 

Завдання:  Заповнити таблицю у зошиті  

 

Джордж Плейтен

Тревіліян

Соціальний стан  героїв

 

 

Моральні цінності

 

 

Ставлення о вибору професії та самостійного здобуття знань

 

 

Мрії про професію

 

 

Доля героїв після Дня Освіти

 

 

  

 Вівторок

28.04.20

 Складання психологічних портретів персонажів оповідання

А.Азімова " Фах"

 Переглянути експресурок https://www.youtube.com/watch?v=OYHvfsCV1-w 

 Законспектувати до зошита відповідь на запитання: У чому винятковість Дж. Плейтона?

 Не забувайте у зошиті вказувати дату та тему уроку.

Д/з: написати роздуми (5 -6 речень)на тему" Я є прихильником поглядів Джорджа Плейтона ( або поглядів Тревіліяна) тому що ...."

 або :  Мені більше подобається Тревіліян ( або Плейтен) тому що.....

 Четвер 

30.04.20

 Діана Вінн Джонс 

 " Мандрівний замок Хаула"

 Прочитати статтю у підручнику стор. 256 - 257.

Дати письмові відповіді на запитання:

 1.Що є письменницькою "визитівкою" Джонс?

 2. Хто з відомих літераторів був викладачем Діани в університеті?

 3. Яку найпрестижнішу нагороду отримала Діана Джонс ?

 4.Коли і для кого Діана написала свій перший твір?

 5. Хто є головними героями творів англійської письменниці?

 6. Скількома мовами пееркладені твори Д.Джонс?

 7. В якому жанрі писала авторка?

 8. Як назвала письменниця найсильнішого чародія в усіх вимірах?

 9. Які життєві обставини сприяли становленню Джонс як письменниці?

 10. Дайте визначення поняття "фентезі"

 11. Про що розповідається у романі " Мандрівний замок Хаула"?         

 12. Яка атмосфера панує у творах Д.Джонс?     

 Д/з: прочитати уривки із роману " Мандрівний замок Хаула" стор. 258 - 265       

 Переглянути І частину фільму за мотивами роману " Мандрівний замок Хаула"       https://mover.uz/watch/acOT8I8/                                                                                                                                            

 Вівторок 

05.05.20

  Поєднання елементів казки і детективу у творі.

Заповнити таблицю   Елементи казки і детективу у "...Замку Хаула" 

          Елементи казки  Елементи детективу 

Пройти онлайн - тести за посиланням.join.naurok.ua 

Код доступу 850314

 Четвер 

 07.05.20

Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.

 Переглянути ІІ частину фільму за мотивами повісті " Мандрівний замок Хаула"

https://www.youtube.com/watch?v=S1frISQhB9o 

Написати анонс до фільму із п'яти речень.

Вибрати та законспектувати до зошита 4 речення, які  важливі на вашу думку для

 характеристики головної героїні.

Софі Хаттер – головна героїня твору “Мандрівний замок Хаула”.

 Це вісімнадцятирічна дівчина , яка все своє життя провела у крамниці капелюшків, що належала її померлому батькові. Вона, скромна, працьовита, не віділяється своєю красою, але має сильний характер.

   Софі уособлює в собі рішучість, доброту, вірність, розум, допитливість, чуйність, мужність, взаєморозуміння, милосердя) Мати Софі померла, коли тій було 2 рочки, а сестричці Летті – лише один. Їхній батько одружився на блондинці Фанні, яка народила третю сестру – Марту. Фанні Хаттер Летті Хаттер Після смерті чоловіка Фанні прилаштувала Летті ученицею в кондитерську пані Цезарі, Марту відправила до своєї подруги Аннабель Ферфакс вивчати магію, а Софі залишила працювати в крамниці капелюшків.

    Коли сестри полишили батьківський будинок, Софі залишилася сама, вона довіряла свої думки й почуття лише капелюшкам, пророкуючи їх майбутнім власницям гарну долю.

 Вівторок

 12.05.20

 Значення художнього прийому чаклунства у творі ДіаниВінн Джонс" Мандрівний замок Хаула"  

    У романі «Мандрівний Замок Хаула» одночасно співіснують декілька паралельних світів, у яких вільно рухаються мешканці Мандрівного Замку чарівника Хаула. За допомогою дверної ручки, яка повертається в різних напрямках, позначених кольорами, можна швидко переміщатися в просторово-часових площинах.

 Господар Мандрівного Замку Хаула створив чимало легенд про себе і свій будинок. Так, у місті люди вірили, що ніби Хаул закохує в себе дівчат заманює їх у замок, а потім "з'їдає" їхні серця. На Софі розгнівалася відьма Пустирищ, перетворивши її на стару жінку. Не знаючи , як зняти прокляття злої чаклунки, софі вирушає до Мандрівного замку, маючи надію на диво.

Хаул кидає всі свої сили на знищення злої чаклунки. А разом із Софі вони перемагають і вогняного демона. 

 Софі ж рятує життя Хаула. Роман має щасливий фінал. Справжня любов долає чаклунство.

   

  Чаклунство - не лише спосіб заробляти на життя, чари - сутність персонажів, їхній спосіб бачити світ.

Завдання : 1. Перерахувати хто і для чого чаклує у творі.

                      2. Чим є чаклунстіо для позитивних героїв?

                      3. Чи завжди чаклунство здатне допомогти? Наведіть докази. 

                       4. Виправити неточності: 

 Софі Хаттер була найстаршою із трьох сестер. Вона була донькою бідного лісорубі і проживала у містечку  Маркет- Чіппінг. Після смерті її матері батько одружився на гарненькій брюнетці Фанні, яка дуже зненавиділа своїх падчірок. Особливо наймолодшу - Летті. 

  Найстрашнішим  в цій історії було те, що по країні Інгарії блукав замок, який ніколи не стояв на місці. 

Цим замком управляла злюча Відьма Пустирищ, яка була його власником. 

 Дівчатам наказували нікуди не ходити поодинці, бо іх може викрасти недобрий чарівник Хаул . Який за чутками перетворював гарненьких веселих  дівчат на старих сварливих бабусь.

 Після смерті батька Софі поїхала навчатися на відьму та найбільше їй подобалося прикрашати капелюшки. 

 Фанні, мачуха Софі, одного разу прийшла до крамниці у соболевій накидці та чорному обтислому платті із діамантами. 

 Відьма Пустирищ перетворила Софі на сварливу бабусю через те, що вона не подала їй води.

 Софі подалася до Мандрівного Замку у надії зняти Відьмине закляття. Їй довелося обійти декілька разів  весь замок , поки одні із його  шести дверей відчинилися. 

 Вогнений демон погодився зняти з дівчини закляття, якщо та допоможе розірвати угоду, що його пов'язує.

 Софі прожила місяць у замку , але так і не змогла розгадати жодної таємниці , тому повернулася додому такою ж зморщеною сварливою бабцею .

  Домашнє завдання : підготуватися до контрольної роботи.

 Четвер

 14.05. 20

 Контрольна робота                №6

Різнорівневі завдання за розділом " Сучасна література. Я і світ"

Написати контрольну роботу на окремому подвійному аркуші.

Титульну сторінку підписати, відступивши 5 рядочків вниз:

 Контрольна робота № 6

 із зарубіжної літератури

 учня ( учениці) 7 класу

 Тулиголівського ліцею

Прізвище та ім'я в Р.в.

Завдання дивитися у вайбері

 Вівторок

 19.05.20

Позакласне читання

А.Гавальда "35 кіло надії"

Прочитати https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8519 

 Переглянути : https://www.youtube.com/watch?v=v49iB-EDUpg 

                           https://www.youtube.com/watch?v=t9JyaIcIkCo 

Пройти інтернет-олімпіаду на сайті На Урок:

                         Інструкція учню

  • Зайти на сторінку naurok.ua/start, ввести наданий вчителем пароль та обрати олімпіаду або конкурс.
  • Виконати завдання у відведений для цього час.
  • Після оголошення результатів отримати нагороди. 

          Паролі учнів: 

  Федченко Андрій      8797гила

  Петрусенко Валерія      скит5515

  Пономаренко Артем      2632смух

  Биковець Володимир     дроб9792

  Головач Роман         глет3578

   Кириєнко Артем    3075сміх

   Мельник - Ляшенко Влада мука9087

   Сердюк Дмитро     спец3448

   Тимченко Вікторія   4857рант 

 Четвер

 21.05.20

 Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 Завдання: підготувати власну презентацію ( 6 - 8 слайдів) до одного із вивчених творів

  сучасної літератури( А.Азімов" Фах", Д.Вінн Джонс" Мандрівний замок Хаула", А Гавальда " 35 кіло надії")

 У правому нижньому куточку першого слайду обов'язково вказати:

                  Підготував учень(учениця) 7 класу

                   Тулиголівського ліцею

                   Прізвище та ім'я

                   2020р.

 У наступних слайдах відобразити тему, ідею твору, його проблематику. Коли твір було написано чи надруковано.Можна композицію, коротку анотацію, характеристику героїв і ін. 

 Не забувайте про вимоги до презентації:

- речення короткі 6- 8 слів, 

- не більше 6 рядочків тексту на слайді,

- загальна кількість слів на слайді - не більше 50,

-текст супроводжується картинками, ілюстраціями, фото і ін.,

- кожен слайд має відображати одну думку,

- дієслова мають бути в одній часовій формі,

- підпис до ілюстрації розміщують під  нею, а не над нею,

- усі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі.

 Вівторок 

26.05.20

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу

 Пройти онлайн тести за посиланням: join.naurok.ua

Код доступу: 7034130

 Четвер

 28.05.20 

 Анотація творів для читання влітку

 Прочитати за літо:

1. Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон» 

2. Мольєр. «Міщанин-шляхтич»; 

3. Барбара Космовська. «Буба», «Буба: мертвий сезон»; 

4. Мігель де Сервантес Сааведра" Дон Кіхот"

5. Антуан де Сент-Екзюпері " Маленький принц"

Дата: від до Скинути

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора