A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Тулиголівський ліцей

Дистанційне навчання з 08.04.2020

Дата: 08.04.2020 13:45
Кількість переглядів: 5604

08.04.2020

Виконати вправи!!!

 

Засоби розробки веб-сайтів

Етапи створення веб-сайтів

Типи сайтів

13.04.2020

Поняття таблиці, поля, запису.

Основні етапи роботи з базами даних у середовищі системи управління базами даних.

(Законспектувати головне)

Завдання: переглянути

Як працювати в Base

 

Створення бази даних

Як зв’язати таблиці

 

15.04.2020

Практична робота № 14.  Розробка моделі «сутність-зв’язок» заданої предметної області. Створення бази даних в середовищі СУБД.

Практична робота №14

20.04.2020

Властивості полів,типи даних. Введення даних у таблиці.Форми

22.04.2020

Сортування,пошук і фільтрація даних.Форми.Введення даних.Сортування,фільтрація і пошук даних Практична робота №15

Презентація

27.04.2020

Поняття запиту до реляційної бази даних.

Домашнє завдання

1. Вивчити теоретичний матеріал.
2. Виконати завдання.

  • Відсортуйте записи у таблиці Вчителі Прізвище в алфавітному порядку.

  • За допомогою фільтрації відобразіть дані про учителів чоловіків, які викладають  математику.

  • Змініть у таблиці Вчителі  предмет математика на географія.

29.04.2020

Створення таблиць, запитів та вибірку даних і звітів з використанням майстрів.

Таблиці(це основний об'єкт бази даних, в якому зберігаються всі дані, наявні в базі, а також структура бази).

Запити-(дозволяють вибирати дані з однієї або декількох пов'язаних таблиць).

Форми (служать для введення і перегляду даних у зручному для користувача вигляді, який відповідає звичному для нього документу).

Звіти(призначені для формування вихідних документів і виведення їх на друк)

04.05.2020

Редагування запитів, звітів і форм з використанням конструктора.

Редагування запитів в режимі конструктора.

Дати відповіді на питання

1.      У яких режимах можна змінити запит?

2.      Як це зробити?

3.      Що саме можна змінити при редагуванні запиту?

4.      Навіщо створювати запити з полями що обчислюються?

5.      Чи можна змінити тип запиту?

6.      Чи можна змінити форму? Як це зробити?

Домашнє завдання

Законспектувати в зошит головне,вивчити терміни

 

06.05.2020

Створення запитів і звітів.

Конспект уроку . Створення запитів за допомогою майстра та в режимі конструктора

Домашнє завдання

Вивчити терміни, конспект  

Практична робота №16

Завдання

1.      Створити запити до БД: а) на вибірку прізвищ всіх учнів з таблиці Учні (за допомогою мови SQL)

Б*) на вибірку оцінок конкретного учня (за допомогою майстра)

2.      Створити форми до БД: а) на вибірку виставлених оцінок учителем за його прізвищем (за допомогою майстра) (поля Вчителі. Прізвище, Оцінка, Предмет, Клас, Учні. Прізвище) Б*) на вибірку предметів, які викладає вчитель і прізвищами його учнів з кожного предмету                       

1.      Обираємо в вікні вкладку Запроси – Создание запроса в режиме конструктора. Закриваємо вкладку, що відкрилася. Натискаємо правою кнопкою миші на вільне місце та обираємо в меню пункт Режим SQL.

2.      Створюємо запит до нашої БД. Набираємо: SELECT Прізвище, Імя FROM Учні;

3.      Зберігаємо наш запит під назвою: Ім’я, Прізвище учнів.

4.      Обираємо в вікні вкладку Запроси – Создание запроса в режиме майстра.

5.      Таким же чином набираємо інші запити до БД.

6.      Створюємо форму до нашої БД. Обираємо в вікні вкладку Форми – Создание Форми в режимі майстра. Обираємо потрібні поля для виводу в форму і таблиці в яких вони знаходяться і кожний раз натискаємо → для добавки у форму. Коли всі потрібні дані обрані, то, обираємо пункт Подчиненіе форми натискаємо кнопку Далее - обираємо пункт Табличний - натискаємо кнопку Далее – Готово. Можемо переглянути готову форму.

13.05.2020

Розвязування компетентнісних задач

Опрацювати $10.1.ст.272,законспектувати головне.

Домашнє завдання

Вправа 1 ст.274

18.05.2020

Розвязування компетентнісних задач

Домашнє завдання

Вправа 2 ст.274

20.05.2020 Розвязування компетентнісних задач
25.05.2020 Розвязування компетентнісних задач

Поняття таблиці, поля, запису.

Таблиці це об’єкти, у яких безпосередньо зберігаються дані. Вона є основним об’єктом БД. Решта похідні від таблиці.

Таблиці складаються з полів та записів.

Полями називають стовпці, а записами рядки.

Увести запис до таблиці означає заповнити даними рядок. Щоб створити таблицю, необхідно визначити її поля, типи даних цих полів, а іноді й деякі додаткові властивості. Не всі дані займають в комп’ютері однаковий об’єм. Для їх компактного зберігання необхідно чітко визначити їх тип.

Основні етапи роботи з базами даних у середовищі системи управління базами даних.

Етапи створення бази даних

  1. Визначення мети створення бази даних.
  2. Визначення таблиць, які повинна містити база даних.
  3. Визначення структури таблиць (полів та їх типів).
  4. Призначення ключів таблиць та створення потрібних індексів.
  5. Визначення зв’язків між таблицями.
  6. Завантаження даних.
  7. Аналіз ефективності бази даних за допомогою Майстра таблиць.

Режими роботи в СУБД.

Режим таблиці, Конструктор, Майстер таблиць.
Режим таблиці видає бланк (форму) абстрактної таблиці. Потім вона може приймати конкретне наповнення і вміст.
Робота Майстра таблиць заснована на використанні заготовок таблиць, з яких користувач вибирає поле для своєї нової таблиці. Звичайно, передбачувані заготовки полегшують роботу користувача, але вони не вирішують всіх життєвих випадків. Та й навряд чи будь-яка, навіть хороша, заготовка може повністю задовольнити потреби та запити всіх користувачів.
З усіх способів створення таблиць найзручнішим є спосіб (режим), який називають Конструктор. Він особливо зручний на етапі початкового вивчення СУБД.

 

Властивості полів, типи даних.

Тип даних поля Характеристика типу
Текстовий Використовується для зберігання текстової інформації будь-якого виду (букв, цифр, знаків пунктуації, різних символів). Існує й обмеження: у полі може міститися не більше 255 символів
Поле MEMO Дозволяє зберігати будь-яку текстову інформацію великого об’єму, містить понад 65 000 символів, введених за допомогою призначеного для користувача інтерфейсу. Але поля MEMO повільніше обробляються, ніж поля текстового типу
Числовий Дозволяє зберігати тільки числові дані
Дата/час Використовується для зберігання дати, часу або обох значень одночасно
Грошовий Призначений для зберігання значень грошових одиниць. Дозволяє позбутися проблем з округленням значень, тому обчислення, пов’язані з грошовими одиницями, завжди будуть точними
Лічильник Спеціальний варіант числового типу даних, заповнюється не користувачем, а MS Access. Необхідність у ньому виникає, коли, наприклад, потрібно генерувати унікальний ключ для запису, а відповідний ключ у наявних даних відсутній
Логічний Зберігає логічні дані, може набувати значення Так або Ні
Поле об’єкта OLE Зберігає будь-які об’єкти OLE (об’єкти, імпортовані з інших файлів): таблиці MS Excel, документи MS Word, зображення, музичні файли тощо
Гіперпосилання

Спеціальне текстове поле, призначене для зберігання гіперпосилань на веб-сайти й інші ресурси Інтернету

 

 

 

 

 Сортування,пошук і фільтрація даних.Форми.Введення даних

План вивчення:

  1. Сортування даних.
  2. Фільтрація даних.
  1. Сортування даних

Умовне форматування полягає в автоматичному наданні клітинкам певного формату залежно від того, істинною чи хибною є певна умова.

Під сортуванням, або впорядкуванням, рядків таблиці розуміють їх розташування у такому порядку, що значення в певному стовпці ли­ше зростатимуть або лише спадатимуть.

Сортування можна здійснювати двома способами: за зростанням та за спаданням. У першому разі на початку таблиці розміщуються най­менші значення, у другому — найбільші.

Щоб відсортувати таблицю, її слід виділити, виконати команду Да­ні ? Сортування і в діалоговому вікні Сортування діапазону вказати, за якими параметрами та в якій послідовності впорядковуватимуться рядки таблиці.

Якщо виникає потреба впорядкувати дані (розташувати в ал­фавітному порядку, поставити числа в порядку зростання), то для цього на панелі інструментів є кнопки    або 

Також можна скористатися командою меню Дані ® Сортування …

 

 

Діалогове вікно Сортування діапазону служить для вибору поля, на якому відбувається сортування. Якщо задані заголовки полів, то як позначення використовуються саме вони, якщо заголо­вки відсутні, як заголовки використовують позначення стовпців. Перше з обраних полів визначає режим первинного сортування. Якщо в разі збігу значень у цьому полі існують додаткові критерії, що визначають порядок записів, то можна також задати поля для вторинного і третинного сортування. На кожному з полів сортуван­ня може виконуватися в порядку зростання чи спадання.

Якщо потрібно відшукати дані лише в одній таблиці бази даних, можна скористатись фільтрами. На відміну від запитів, при цьому в базі даних не створюються нові об'єкти і результати фільтрування не зберігаються.

Можна виконати сортування за даними кількох полів, довільно розміщених у таблиці, послідовно виконавши сортування для кожного з них. При цьому можна використати різні значення параметрів сортування.

Сортування даних у формі виконується аналогічно сортуванню в таблиці, тільки у формі не можна виділити одночасно кілька полів для встановлення однакових параметрів сортування.

Пошук даних.

Бази даних призначено для забезпечення швидкого доступу до потрібних даних. Досить часто  користувачі здійснюють пошук необхідних даних у базах даних: залізниці, бібліотеки, пошукового сервера Інтернету та ін. Для пошуку потрібних даних необхідно:

1. Відкрити файл бази даних, у якій потрібно здійснити пошук.

2. Відкрити таб лицю або форму, у яких здійснюватиметься пошук.

3. Виконати Основне,  Пошук ,  Знайти.

4. У вікні Пошук і заміна на вкладці Знайти у полі Знайти ввести зразок даних, за яким здійснюватиметься пошук.

5. Вибрати у списку Пошуку ім’я поля таблиці або форми, у якому  буде здійснено пошук.

6. Установити у списку Зіставити одне із значень: Усе поле, Будь-яка частина поля, Початок поля.

7. Установити у списку Пошук один з напрямів пошуку: Усі, Угору, Вниз.

8. Установити за потреби відповідні позначки прапорців для пошуку з урахуванням регістру та пошуку з використанням шаблонів уведення (Шукати поля як форматовані).

9. Вибрати кнопку Знайти далі.

Для переходу до наступних записів, значення яких відповідають пошуковому запиту або параметрам пошуку, слід послідовно натискати кнопку Знайти далі.

Значення у списку Пошук встановлюють напрям пошуку від поточного запису: Угору – до першого запису, Вниз – до останнього запису і Усі – по всій таблиці (формі).

 

 

Сортування записів на основі текстових, числових значень або дати.

Деякі списки, з якими зазвичай працюють користувачі, уже впорядковано, або їх можна впорядкувати у потрібний спосіб. Календар або планувальник відсортований за датою. З іншого боку, під час пошуку авіаквитків або повідомлень у папці «Вхідні» можна виконати сортування за одним із багатьох доступних полів. Квитки можна сортувати за ціною, часом відправлення або авіакомпанією, а повідомлення в поштовій скриньці — за відправником, темою або датою. Упорядкований список дозволяє користувачам переглядати та знаходити потрібні дані, не переглядаючи всі дані.

Записи в таблиці, запиті, формі або звіті можна сортувати за одним або кількома полями. Вибір способу сортування записів у звіті або формі не потребує виконання складних дій зі структурою.

Наприклад, у разі створення звіту «Каталог товарів» можна виконати сортування товарів в алфавітному порядку. Порядок, вибраний під час створення об’єкта, установлюється порядком сортування даних об’єкта за промовчанням. Під час перегляду запиту або звіту кожний користувач може сортувати записи відповідно до своїх потреб, наприклад за ціною або постачальником.

2. Фільтрація даних.

Таблиця може містити величезну кількість записів (у програ­мі Excel природною межею служить максимальна кількість рядків робочого аркуша — 65 536), тому не завжди потрібно відображати всі ці записи. Виділення підмножини загального набору записів називають фільтруванням.

Типи фільтрів:

  1. Звичайні фільтри.
  2. Фільтр по виділеному.
  3. Фільтр по формі (звичайний).
  4. Розширені фільтри.

Найбільш простим способом фільтрування в програмі Excel є використання автофільтра.

Застосування автофільтра.

Включення режиму фільтрування здійснюється командою Дані® Фільтр®Автофільтр.

При цьому для кожного поля бази даних автоматично створю­ється набір стандартних фільтрів, доступних через списки, що роз­криваються. Кнопки цих списків, що розкриваються, відобража­ються біля поля заголовка кожного стовпця.

  • За умовчанням використовують варіант Все, який вказує, що записи бази даних повинні відображатися без фільтрування.
  • Варіант Перші 10 дозволяє відібрати визначене число (чи від­соток) записів за яким-небудь критерієм.
  • Варіант Умова дозволяє задати спеціальну умову фільтрування. Крім того, можна добирати записи, що мають у потрібному полі конкретне значення.

Якщо вибрати розширене фільтрування командою Дані ® Фільтр ® Розширений фільтр, можна виконати фільтрування на місці чи витягти відфільтровані записи і помістити їх окремо, на будь-який робочий аркуш будь-якої відкритої робочої книги.

Розширений фільтр.

Розширений фільтр дозволяє використовувати всі можливості фільтрів, а також виконувати обчислення. Під час створення виразів, що при обчисленні мають звертатися до значень у певному полі таблиці, треба вказати назву цього поля, записану в квадратних дужках, наприклад  [Прибуття].

Умови Розширеного фільтра конструюються на спеціальному бланку. Тут можна задавати умови лише за полями однієї таблиці і при відображенні результатів будуть виводитися всі поля таблиці. За допомогою Розширеного фільтра можна також впорядковувати дані за одним чи декількома полями.

Фільтр по виділеному.

Для застосування фільтра по виділеному необхідно виконати таку послідовність дій:

1. Виділити фрагмент даних в одному з полів, за яким буде здійснено фільтрування, наприклад Африка.

2. Відкрити список кнопки Виділення. 

3. Вибрати у списку одну з умов застосування виділеного фрагмента

для фільтрування даних, наприклад Дорівнює "Африка".

Для видалення фільтра певного поля слід виконати таку послідовність

дій:

1. Вибрати поле, за даними якого було проведено фільтрування, наприклад Державний устрій.

2. Вибрати кнопку Фільтр.

3. Вибрати кнопку Видалити фільтр з Державний устрій.

Для видалення всіх фільтрів необхідно виконати Основне, Сорту-

вання й фільтр, Додатково,  Очистити всі фільтри.

Фільтрування з ви користуванням кнопки Фільтр.

Під час проведення фільтрування з використанням кнопки Фільтр є можливість задати більш складні умови фільтрування. Так, у списку фільтрування будь-якого текстового поля під час наведення вказівника на напис Текстові фільтри  відкривається список умов фільтрування .

Вибір будь-якого елемента цього списку відкриває додаткове вікно з полем для введення фрагмента тексту, що стане складовою відповідної умови: Дорівнює, Не містить, Закінчується тощо.

Якщо поле містить числові дані, то список умов буде іншим: Дорівнює, Не дорівнює, Більше, Менше, Між, а для даних дати й часу – Дорівнює, Не дорівнює, Перед, Після, Між.

Практична робота №15

 

1. Відкрийте файл «Прайс».
2. Скопіюйте дані, які знаходяться на першому аркуші на три наступних аркуша.
3. Перейменуйте перший аркуш на «Сортування» та відсортуйте дані за найменуванням послуги.
4. Другий аркуш перейменуйте на «Фільтр» та відфільтруйте дані за допомогою авто фільтру. Відберіть послугу «Страусина ферма», дохід якої складає більше 200 грн.
5. Третій аркуш перейменуйте на «Проміжні підсумки» та обчисліть проміжні підсумки для кожної з послуг.
6. Четвертий аркуш перейменуйте на «Умовне форматування» та за допомогою умовного форматування зафарбуйте жовтим кольором комірки, у яких дохід більший за 800 грн., у рожевий колір – комірки, у яких дохід менший за 200 грн.
7. П’ятий аркуш перейменуйте на «Діаграма» та створіть у цьому аркуші діаграму доходу від продажів послуг. Для цього використайте результати проміжних підсумків. У діаграмі повинно бути: назва «Дохід від послуг», підписи послуг та вказано загальні суми послуг у числах.
8. Збережіть файл під назвою «Прайс_Прізвище». Покажіть результат вчителю.
 

Створення запитів у СКБД Microsoft Access

У Microsoft Access передбачено два засоби автоматизованого створення запитів: майстер і конструктор. Можливості першого із них вкрай обмежені, тому ми розглядатимемо тільки другий і зробимо це на прикладі запиту визначити прізвища та імена вчителів, які викладають в 11А класі.
Отже, для створення запиту у MS Access 2003 необхідно у голо­вному вікні бази даних вибрати в меню об’єктів пункт Запросы і двічі клацнути посилання Создание запроса в режиме конструкто­ра, а в MS Access 2007/2010 — клацнути кнопку Конструктор запросов в області Другие на вкладці Создание. Буде відображено вікно конструктора запиту, що називається Запрос 1: запрос на выборку, а також вікно Добавление таблицы (рис. 8.6).

 

 
 

У вікні Добавление таблицы потрібно, утримуючи клавішу СІгІ, вибрати назви таблиць, дані з яких використовуватимуться в запиті, клацнути кнопку Добавить, а потім — Закрыть. Для нашого запиту достатньо двох таблиць, Учителі та Викладан­ня, оскільки назви класів містяться в таблиці Викладання, а прізвища та імена вчителів, які в цих класах викладають, — у таблиці Учителі. Якщо додати таблицю Класи, це не буде по­милкою, але призведе до зайвого ускладнення запиту, оскільки класи зв’язані з учителями через таблицю Викладання, яку доведеться додавати все одно.
У верхній частині вікна конструктора запиту відображається фрагмент схеми БД, що містить ті таблиці, які використовують­ся в запиті (рис. 8.7). У нижній частині вікна розміщено бланк запиту — прототип таблиці, яка відображатиметься в результа­ті виконання запиту (рис. 8.7). У стовпцях цієї таблиці розміщу­ють поля, перетягуючи їх з верхньої частини, а також задають параметри відображення полів та умови відбору їхніх значень.

 
 

Призначення рядків бланка запиту таке:
Поле — назва поля, що відображатиметься в таблиці-резуль- таті запиту або значення якого мають задовольняти умову;
Имя таблицы — назва таблиці, у якій міститься поле;
Сортировка — визначення способу сортування рядків у таб- лиці-результаті;
Вывод на экран — прапорець, який слід встановити, якщо поле відображатиметься в таблиці-результаті;
Условие отбора — умова, яку мають задовольняти значення полів;
или — частина умови, з’єднана з іншими частинами сполуч­ником «або».
Бланк нашого запиту має виглядати так, як на рис. 8.7: відо­бражаються поля прізвище та ім'я таблиці Учителі, а зна­ченням поля клас таблиці Викладання має бути НА.
Щоб виконати цей запит, потрібно клацнути кнопку ! (За­пуск) на панелі інструментів. Яким має бути результат, пока­зано на рис. 8.8.
Після того як ви переглянете результати запиту, вікно таблиці результатів потрібно закрити кнопкою х . Буде відображено запитання, чи зберігати зміни макету або структури об’єкта Запрос 1. Клацніть кнопку Да і у вікні, що з’явиться, введіть назву запиту, наприклад Учителі 11А. Коли ви клацнете кнопку OK, запит відобразиться в розділі запитів у головному вікні бази даних (рис. 8.9) або в


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора