A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Тулиголівський ліцей

Дистанційне навчання від 07.04.2020

Дата: 07.04.2020 10:37
Кількість переглядів: 612

10.04.2020 Позакласне читання .П.Зюскінд "Запахи"
17.04.2020

Розвиток мовлення. Роль художньої літератури в житті сучасної людини.

Домашкє завдання:

1.Написати єсе на тему "Роль художньої літератури в житті сучасної людини"

2.Підготувати  презентацію, повідомлення " Найвидатніші здобутки доби Античності"

24.04.2020

Найвидатніші здобутки світової літератури доби Античності, Середньовіччя,Відродження.

Найвидатніші здобутки світової літератури доби ан­тичності, Середньовіччя та Відродження

         «Серед найрізноманітнішого приладдя, потрібного людині для життя, книжка — найдивовижніше. Решта є, сказати б, продовженням органів її тіла. Мікроскоп і телескоп є певною мі­рою продовженням функції ока, телефон — голосу; орало і меч — це своєрідне продовження руки. Книжка ж — це дещо відмінне: вона виступає як продовження людської уяви та пам’яті»,— писав відомий аргентинський письменник, один із основоположників по­стмодернізму, Хорхе Луїс Борхес. Про книгу найдавніших часів та її творців поговоримо сьогодні на уроці.

 

Літературний диктант

(Кожна правильна відповідь1 бал)

  1. Назвіть три найдавніші книги, у яких закладені основи релі­гійних віровчень і які є моральними кодексами народів, що їх створили, джерелом натхнення для багатьох митців наступних поколінь.
  2. Вихідною основою європейських літератур є ...
  3. Автор «Іліади» та «Одіссеї».
  4. Осуд війни та її жорстокості, співчуття людському горю, повага до людини, поетизація її героїзму та подвигу — це основні дум­ки ...
  5. В «Одіссеї» поєднуються елементи
  6. Найвідоміша давньогрецька поетеса.
  7. Автор трагедії «Прометей закутий».
  8. Поетизація римської доблесті, патріотичного служіння дер­жаві, величі Риму як провідної настанови й основного пафосу, присутні в поемі...
  9. Найвідоміший твір римського поета Овідія Назона ...
  10. Кого чи що оспівує Вільям Вордсворт у сонеті «До прекрасно­го»?
  11. Що є джерелом сюжетів, тем, образів і мотивів античної літера­тури?
  12. Що лежить в основі тематики й проблематики античної літера­тури?.

 

  • Пригадайте, які крилаті вислови в нашій мові пов’язані з антич­ністю. (Авгієві стайні; сізіфова праця; яблуко розбрату; троян­ський кінь; що дозволено Юпітеру, не дозволено бику; людина є мірилом усіх речей; Платон мені друг, але істина дорожча; часи змінюються, і ми змінюємося разом із ними тощо)
  • Складання таблиці «Світогляд людей часів Середньовіччя»

 

  • У середні віки виникли п’ять нових культурних зон — близь­косхідна, індійська, східно-азіатська, візантійська, західноєвро­пейська, що відповідають п’ятьом регіонам — спадкоємцям давніх культурних традицій.

У цей час деякі народи пережили «золотий вік» своєї літератури.

Допишіть у таблиці приклади найвидатніших представників цих літератур, їхні найвідоміші твори.

(Таблиця має завершений вигляд. Для учнів її презентують з пустою другою колонкою.)

Література

Автори, твори

Арабсько-іранська

(персько-таджицька)

 

 

 

 

 

 

 

 

Японська

 

Китайська

 

Провансу

 

Київської Русі

 

 

Коментування рядків поезій середньовічних поетів

  1. Цьому хисткому світу не радій:

Він тільки дурить, хитрий лицедій.

Добро його за казочку вважай,

А зло його витримувати вмій.

(Рудакі, пер. В. Мисика)

  1. Всі таємниці пильно зберігай,

Щоб не дізнався нелюд і шахрай.

І зваж: як з іншими ти поведешся,

Того від інших і собі чекай.

(Омар Хайям, пер. В. Мисика)

  1. Собака більшої достойний шани,

Ніж той, хто ближньому кує кайдани.

(Гафіз, пер. А. Кримського)

 «Розшифруйте» малюнок

 

 

                   Ще однією яскравою сторінкою літератури Серед­ньовіччя є героїчний епос. Створювався він в епоху племінних міжусобиць, у період становлення державності та боротьби з чужо­земцями. Темою його були історія народу, боротьба за народну єд­ність. Головний герой усіх народних епосів — воїн-богатир (Ілля Муромець, козак Голота, Роланд, Давид Сасунський, Рустам, Сід та ін.)

         «Данте є поетичним вінцем та увічненням того, що ми називаємо середніми віками. Уся культура, усі вірування, усі муки і надії тих часів знайшли вираз у його поемі», — писав І. Франко.

  • Про яку поему йдеться?
  • Кому присвячені більшість віршів Данте, поема, хто є Дамою його серця?
  • Які проблеми порушено в поемі «Божественна комедія»?
  • Чому заклик Данте «Возлюбіть світло знання!» звучить викли­ком Середньовіччю?
  • Яка форма вірша поеми?
  • На скільки частин поділяється поема? Назвіть ці частини.
  • Який поширений прийом використав Данте у творі?
  • Хто головні герої поеми?
  1. Раннє, високе і пізнє Відродження в літературі: запис головних ознак епохи
  • Великі наукові та географічні відкриття;
  • створення національних держав, розвиток світової торгівлі;
  • формування літературних мов нації;
  • відродження античної спадщини;
  • виникнення нової свідомості — гуманізму;
  • ідеал людини — усебічно розвинена особистість;
  • у центрі уваги літератури й мистецтва — людина, її внутрішній світ (в античності — людина і її зовнішній світ).

Визначення ознак сонета

(Ліричний вірш, що складається з 14 рядків п’ятистопного чи шестистопного ямба; 2 чотиривірші, 2 тривірші. За змістомтеза, антитеза, усунення протиріччя, примирення (поєднання).)

  1. Дж. Боккаччо та його твір «Декамерон»; жанр новели у його творчості
  2. Образ Дон Кіхота — «вічний образ» художньої літератури
  3. В. Шекспір і його творчість
  4. Виразне читання сонетів В. Шекспіра 121,130 (або інших на вибір)

Домашнє завдання

Повторити основні відомості про вивчені епохи.

Підготувати усний твір «Найяскравіші для мене сторінки доби античності, Середньовіччя й Відродження».

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

08.05.2020

Найвизначніші здобутки  світової літератури XIXст.( доби реалізму та раннього модернізму), а також сучасного літературного процесу.

Найвидатніші здобутки світової літератури XIX ст. (доби реалізму та раннього        

              модернізму)

 

         Реалізм, паростки якого проросли ще в далекі часи античності, Просвітництва, елементи якого були присутні майже в усіх наступних літературних напрямах і стилях, у XIX ст. досяг свого найвищого розквіту, і це підтверджується творчістю таких знакових письменників, як Ф. Достоєвський, Л. Толстой, Стендаль, В. Гюго, Ч. Діккенс та ін., хоча в деяких із них, наприклад, у Стендаля, В. Гюго ще наявні сильні романтичні ознаки, тради­ції.

  • Реалізм прагнув відтворити й дослідити реальний світ і ре­альну людину. Але, як говорив Ф. Достоєвський, «фотографічний знімок і відображення в дзеркалі — далеко не художній твір». Тому справжній митець не може обмежуватися лише віддзерка­ленням навколишнього життя з «фотографічною правильністю» та «механічною точністю»: він позначає своє творіння відбитком власної особистості, обирає найтиповіше, наділяючи його разом із тим індивідуальними рисами. Письменник-реаліст досліджує не стільки соціальні, біологічні закони, скільки моральні, щоб показати, чого не повинно бути в людських взаєминах, приму­сити читачів повірити в гуманістичні ідеали, у «любов до ближ­нього».

 

Визначення приналежності творів авторам

  • Поєднайте письменників та їхні твори.

1) Ф. Стендаль

а) «Анна Кареніна»

2) 0. де Бальзак

б) «Скрипка Ротшильда»

3) Ч. Діккенс

в) «Пампушка»

4) Ф. Достоєвський

г) «Червоне і чорне»

5) Л. М. Толстой

д) «Гобсек»

6) А. Чехов

е) «Злочин і кара»

7) Гі де Мопассан

ж) «Пригоди Олівера Твіста»

 

 

  1. Клоуз-тести (або: «Дайте швидку відповідь»)
  1. Кумир молоді XIX ст.
  2. «Золота доба» європейського роману
  3. Назва твору — символічні кольори
  4. Антитеза як назва твору
  5. Живоглот — це...
  6. «Усі щасливі сім’ї схожі між собою, кожна сім’я нещасна по- своєму» — це початок роману...
  7. Вірш М. Некрасова, у заголовку якого — число.
  8. Зображення «діалектики душі» героїв характерне для творів...
  9. Хто із героїв роману піднявся в житті з найглибших «низів» до найвищих у моральному сенсі верхів?
  10. Людина, яка всього боялася, девізом якої було «Как бьі чего не вьішло!».
  11. Російський поет, який відчуває себе «духовним побратимом» Т. Шевченка.
  1. Герой, для якого муки совісті, розчарування у своїй ідеї стали важчими за покарання від суспільства, і він сам на себе заявив у поліції.
  2. Розв’язання проблемних питань
  • У чому помилки:
  • Родіона Раскольнікова;
  • Гобсека;
  • Анни Кареніної?
  • Хто винен в їх трагічній долі? Який із цих образів уважають «вічним образом» у світовій літературі?

 

Виразне читання віршів В. Вітмена, Ш. Бодлера, П. Верлена, А. Рембо (за вибором), висловлення читацьких симпатій

Учитель.        У другій половині XIX ст. починається нова, ранньомодерністська доба в літературі.

 

Визначення приналежності творів авторам

  • Поєднайте назви творів, збірок з їх авторами.

1) В. Вітмен

а) «П’яний корабель», «Голосівки»

2) Ш. Бодлер

б) «Поетичне мистецтво»

3) П. Верлен

в) «Квіти зла», «Альбатрос»

4) А. Рембо

г) «Листя трави», «Пісня про себе»

 

Домашнє завдання

Характеризувати літературний процесе XIX ст., його особли­вості та вершинні досягнення.

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора